הבית הלבן פונה לציבור: אמרו לנו אילו אתרי אינטרנט לסגור

מנהל המיחשוב הראשי של ממשל אובמה, ויווק קונדרה, מינה צוות משימה שתפקידו לקבוע אילו אתרי אינטרנט של הממשל מיותרים, או אינם מנוצלים די הצורך ● ההחלטה אילו אתרים לסגור תתקבל בהתבסס על משוב מהציבור, שיתבצע, בין היתר, באמצעות פייסבוק וטוויטר

הבית הלבן מבקש את עזרת הציבור על מנת לדעת אילו אתרי אינטרנט ניתן לסגור במסגרת המהלך שעליו הכריז בחודש שעבר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לקיצוץ בהוצאות המיחשוב של הממשל הפדראלי. המהלך כולל, בין השאר, סגירה של מאות אתרי אינטרנט ממשלתים והקפאת הפיתוח של אתרים חדשים.

הממשל האמריקני החליט, כך נמסר, להקפיא את הקמתם של אתרי אינטרנט חדשים ולסגור או לאחד בחודשים הקרובים 25% מבין 2,000 האתרים הקיימים שלו. בתום שנה אמור מספרם של אתרי האינטרנט העצמאיים לרדת במחצית.

מנהל המיחשוב הראשי של ממשל אובמה, ויווק קונדרה, ומנהלת המרכז למצוינות בממשל דיגיטלי במינהל לשירותים כלליים של הממשל, שילה קמפבל, ערכו שלשום (ג') פורום מקוון ובו תיארו כמה מהצעדים שיינקטו כדי לצמצם את מספרם של אתרי האינטרנט. בין השאר, מתכוונים בממשל להקים צוות משימה שימנה 17 חברים ויפקח על המהלך. השניים אף פנו לציבור באמצעות פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) כדי לקבל הצעות בנושא.

קונדרה אמר, כי לפני שהוחלט על המהלך רשמו סוכנויות הממשל מדי חודש 50 שמות מתחם חדשים. פעילות זו הופסקה וצוות המשימה, שמורכב ממנהלים של אתרי אינטרנט, מנהלי מיחשוב ראשיים וגורמים נוספים, ייוועד בחודשים הקרובים כדי לקבל את המשוב מהציבור ולהחליט כיצד להמשיך במהלך.

קמפבל ציינה, כי חברי הצוות החדש אף בוחנים את מדיניות האינטרנט של הממשל ועורכים חשיבה מחודשת ביחס לנהלי העבודה הקיימים בנושא, שגובשו ב-2004 ומאז לא עודכנו. "דברים רבים השתנו מאז", אמרה.

בשלב הראשון תפורסם באתר Data.gov רשימה של כל אתרי האינטרנט של הממשל הפדראלי, על מנת שהציבור יוכל להעביר משוב לשאלה על אילו אתרים ניתן לוותר. כיום כוללת הרשימה 1,759 אתרי אינטרנט, על אף שבתחילה טענו בממשל, כי יש יותר מ-2,000 אתרים. קונדרה הסביר, כי אם לוקחים בחשבון גם אתרי משנה שונים, מגיע מספר אתרי האינטרנט של הממשל הפדראלי ליותר מ-24 אלף. לדבריו, "אין שום סיכוי שהציבור האמריקני יצליח לנווט בכל סבך האתרים".

בכוונת הצוות לעשות שימוש בטכנולוגיות לניתוח כדי לעקוב אחר דפוסי השימוש של הציבור באתרי האינטרנט ומאפייני החיפוש של המידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים