פיטר הנפורד, APC: "הדטה סנטר אמור לתמוך בעסק ולא תמיד עושה זאת – בשל מורכבותו"

בעת היערכות לבניית או לשדרוג הדטה סנטר יש להתייחס לאופן הבניה והארכיטקטורה שלו, הווירטואליזציה, התאימות בין השרתים הפיזיים והווירטואליים, צפיפות, יכולת דינמית לשינויים, נצילות אנרגטית וההוצאות על האנרגיה, אמר הנפורד, CTO ב-APC ● לדבריו, בתוך הדטה סנטר יש לדאוג למיכון מרבי של התהליכים ולניטור חכם, לצד היערכות לבניית ענן פרטי

"חדרי המיחשוב נבנו במהלך השנים, עם תוספות, שדרוגים ושינויים. בשל כך, מערכות המיחשוב בדטה סנטר הן מורכבות ומסובכות, מה שמוביל לכך שהדטה סנטר, שתפקידו לתמוך בהיבטים העסקיים של הארגון, לא תמיד עושה זאת", כך אמר פיטר הנפורד, CTO ב-APC מקבוצת שניידר אלקטריק (Schneider Electric).

הנפורד דיבר בכנס Data Center 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי תשתיות ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

הנפורד אמר, כי "מבין כל המצוקות שמולן מתמודדים המנמ"רים, עלויות האנרגיה הן המשמעותיות ביותר. מנמ"רים שלא יטפלו בסוגיה כבדה וקריטית זו לא יצליחו למלא את תפקידם ולא ישרדו במילוי יותר משימות בפחות תקציבים. זו הסיבה שהיעילות האנרגטית הולכת ותופסת יותר ויותר מקום בסדר העדיפות של המנמ"ר".

לדבריו, בעת היערכות לבניית או לשדרוג הדטה סנטר יש להתייחס לכמה היבטים: אופן הבנייה והארכיטקטורה שלו, הווירטואליזציה, התאימות בין השרתים הפיסיים והווירטואליים, צפיפות, יכולת דינמית לשינויים, נצילות אנרגטית וההוצאות על האנרגיה. בתוך הדטה סנטר, אמר הנפורד, יש לדאוג למיכון מרבי של התהליכים ולניטור חכם. זאת, לצד היערכות לבניית ענן פרטי.


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

הוא מנה כמה מהאתגרים שבפניהם ניצבים המנמ"רים. "הם נדרשים להוכיח יחס טוב יותר בין צריכת החשמל לנצילות שלו", אמר. "הווירטואליזציה בחדרי המיחשוב מביאה למצב שבו שרתים רבים יושבים על שרת אחד, מה שגורם לשינויים בהספקים. בנוסף, מעבדים רבים יושבים על ארון שרתים אחד – דבר שיוצר מידה רבה של אנרגיה וחום על כל מטר מרובע ולצריכה של 25-20 קילוואט לארון".

על פי הנפורד, בתקופה של 15 שנים יוחלפו מערכות ה-IT בארגון שלוש פעמים. המערכות האלקטרו-מכאניות יוחלפו פעמיים ואילו המתקן הפיזי, הבניין, יישאר ביסודו כפי שהוא. לכן, הסביר, חשוב מאוד לתכנן מרכז נתונים תוך מחשבה מודולארית ובראייה לעתיד, כי הנחות היסוד של צריכת הכוח, המקום והקירור, משתנות מן היסוד בכל שינוי של דור IT.

בנוסף, אמר, העידן של ימינו הוא של קיימות (Sustainability), ורגולציה חזקה מחייבת שמירה על איכות הסביבה. זו משפיעה רבות על תכנון מרכזי נתונים יעילים. לדבריו, רק 47% מהאנרגיה החשמלית נצרכת על ידי ציוד ה-IT וכל השאר נצרך על ידי מערכות תשתית תומכות, מערכות קירור וכוח. כיום, ציין, רק כ-10% ממרכזי הנתונים המתקדמים יותר עומדים בממוצע על מדד של 67%. "המטרה היא לשפר את המדד הזה במהלך השנים הבאות, כך שיביא להתייעלות אנרגטית וכפועל יוצא מכך – להפחתת פליטת מזהמים ולחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל", הוסיף.

הנפורד ציין שיש ל-APC תוכנות לניהול חדר המחשב, כך שהן תהיינה מתואמות ומתוזמנות, כמו גם תיאום למערכות הקירור ומיזוג האוויר. כך, לדבריו, יתקבלו נצילות אנרגטית טובה יותר וניהול פשוט וקל יותר של הדטה סנטר. הוא סיכם באמרו, כי "בעתיד, נדרש שיהיה איזון עומסים של משאבי המיחשוב תוך התחשבות בצרכי הקירור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים