הערכות: מחשב הלוח של אמזון יבסס עוד יותר את מעמדה כקמעונאית המובילה באינטרנט

מחשב הלוח החדש, שאמזון מתכוונת להשיק עד סוף אוקטובר, אמור להרחיב את פעילות הסחר של החברה במכשירים ניידים ולסייע לה למכור יותר קבצים דיגיטליים - מעריכים אנליסטים ומשקיעים ● עוד הם מעריכים שהוא ימצב אותה במקום השני בשוק מחשבי הלוח

נציגיה ביקרו בישראל. אמזון

אמזון (Amazon) תשיק השנה מחשב לוח שאמור לבסס עוד יותר את מעמדה כקמעונאית הגדולה בעולם, להרחיב את פעילות הסחר של החברה במכשירים ניידים ולסייע לה למכור יותר קבצים דיגיטליים – מעריכים אנליסטים ומשקיעים.

בכוונת אמזון להשיק עד אוקטובר מחשב לוח עם צג בקוטר של 9 אינץ', שיצויד במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – כך עולה מידיעה שהופיעה אתמול (ד') בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ונסמכת על מקורות יודעי דבר שביקשו לשמור על עילום שם. דוברת אמזון סירבה להגיב לידיעה.

אנליסטים ומשקיעים צופים כבר מזה מספר חודשים שבכוונת אמזון להשיק מחשב לוח. בתחילת יולי הגיעו מניות החברה לשערי שיא, גם בשל אופטימיות לגבי סיכויי הצלחתו של מחשב הלוח החדש – על פי קולין סבסטיאן, אנליסט מחברת R. W. Baird.

"המותג של אמזון, מסד המשתמשים וההיצע בתחום המדיה הדיגיטלית יעניקו למחשב הלוח מיצוב איתן ביחס לשאר האפשרויות המוצעות בשוק", אמר. "המשתמשים במחשבי הלוח נוטים לרכוש יותר פריטים דיגיטליים ואמזון תיהנה מחשיפה נאה".

לקראת הרבעון השלישי של השנה ייוצרו לפחות 1.5 מיליון מחשבי לוח שיישאו את שם המותג של אמזון, וב-2011 כולה אמור מספרם של מחשבי הלוח שתמכור אמזון להגיע ל-4.5 מיליון עד 5 מיליון יחידות – כך עולה מאיגרת למשקיעים שהפיצה חברת Canaccord Genuity.
המהלך עתיד להחריף את התחרות בין החברות אמזון ואפל (Apple), שמייצרת את iPad, מחשב הלוח המוביל בשוק, ומציעה קבצים דיגיטליים להורדה בחנות iTunes.

"אמזון תהיה מספר 2 בשוק של מחשבי הלוח", צופה מרק גרבר, מנהל מחקר בתחום הטכנולוגיה בחברת Detwiler Fenton. לדבריו, "אף מחשב לוח אחר לא הצליח עד כה להמריא". גרבר מעריך שמחשבי הלוח Xoom של מוטורולה (Motorola) ו-PlayBook של RIM לא זכו להצלחה בשל היעדר קשר ישיר בינם לבין התכנים המתאימים. זאת, בניגוד למחשבי iPad של אפל, שכאמור, נהנים מגישה ישירה לחנות iTunes שבה מוצעים סרטים, תוכניות טלוויזיה, שירים וספרים דיגיטליים להורדה.

אמזון מציעה כבר כיום תכנים רבים שמתאימים למחשבי לוח, ובכלל זה ספרים אלקטרוניים בקינדל (Kindle), שירים וסרטים לרכישה, השכרה או צפייה. גרבר מעריך שלרוכשי מחשב הלוח החדש של אמזון תוצע גישה בחינם לתכני הווידיאו שמציעה החברה במתכונת שידור – לפחות בתקופת ההשקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים