חברות המחקר מתריעות: מכירות ה-PC ברבעון השני היו נמוכות מהצפוי

על פי הנתונים של גרטנר, ברבעון השני עלה היקף המכירות של מחשבי ה-PC ב-2.3%, בניגוד לשיעור שצפתה החברה, שעמד על 6.7% ● מהממצאים של IDC עולה, כי הוא עלה ברבעון ב-2.6%, בניגוד לצפי של 2.9% ● לפי שתי החברות, HP היא המובילה בשוק, ואחריה ממוקמות דל ולנובו

כבר לא צריכים יותר כאלה. מחשבי PC

שיעור הגידול של שוק ה-PC ברבעון השני של השנה היה נמוך מהצפוי, הן בשל ההצלחה לה זכו מחשבי הלוח והן בשל ביקושים נמוכים יחסית באירופה ובארצות הברית. דברים אלה עולים מדו"חות שפרסמו השבוע חברות המחקר גרטנר (Gartner) ו-IDC, שכל אחת מהן משתמשת בשיטות חישוב אחרות. הממצאים מעוררים דאגה גם ביחס לרווחים שעליהם ידווחו יצרניות המחשבים והשבבים. בתקופה הקרובה אמורות אפל (Apple), אינטל (Intel) ו-AMD לפרסם את הדו"חות הכספיים שלהן.

על פי הנתונים של גרטנר, ברבעון השני עלה היקף המכירות של מחשבי ה-PC ב-2.3%, בניגוד לשיעור שצפתה החברה, שעמד על 6.7%.  בסך הכול נמכרו ברבעון השני, על פי גרטנר, 85.2 מיליון יחידות של מחשבי PC. מהנתונים של IDC עולה, כי היקף המכירות של מחשבי ה-PC עלה ברבעון השני בשיעור של 2.6%, בניגוד לשיעור שאותו צפתה החברה – 2.9%. בסך הכול נמכרו ברבעון השני, על פי IDC, כ-84.4 מיליון יחידות של מחשבי PC.

ההסברים לעלייה הנמוכה מהצפוי הם תגובה לעלייה המהירה שנרשמה במחצית הראשונה של 2010, חששות ביחס למצב הכלכלי והתחרות העזה מצד הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. "השוק עובר לשיעורי צמיחה מתונים אך קבועים", העריכה מיקקו קיטגאווה, אנליסטית בגרטנר. "השוק נמצא כעת במגמה של תיקון, שהחלה במחצית השנייה של 2010".

HP היא עדיין הספקית המובילה של מחשבי PC, על פי שני המחקרים. אחריה ממוקמות דל (Dell) ולנובו (Lenovo). לפי הנתונים של שתי חברות המחקר, נתח השוק של אפל כבר עולה על 10%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים