יגאל שניידר, אלכסנדר שניידר: "מרבית חדרי המחשב בישראל אינם ערוכים לענן הפרטי"

"רבות מההנהלות הבכירות מנחות את מנהלי המיחשוב לאמץ את הענן, אלא שהן עושות זאת בלי להבין את המשמעויות שנובעות מכך למחשב, בלי לגבש אסטרטגיה נלווית לחדר השרתים ובלי לבחון את יכולתו של הדטה סנטר לתמוך במהלך שכזה", אמר שניידר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "הטכנולוגיות כבר כאן, כל שנדרש הוא לעשות את הדברים בשיטות ובנהלי העבודה הטובים ביותר"

"מגמת החדירה של מיחשוב הענן הולכת ותופסת תאוצה בקרב ארגונים בישראל. למרות זאת, מרבית חדרי המחשב שלהם אינם ערוכים לקראת הטמעת מיחשוב ענן פרטי", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר בפתח כנס Data Center 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי תשתיות ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שניידר, "רבות מההנהלות הבכירות בארגונים מנחות את מנהלי המיחשוב לאמץ את הענן, אלא שהן עושות זאת בלי להבין את המשמעויות שנובעות מכך למחשב, בלי לגבש אסטרטגיה נלווית לחדר השרתים ובלי לבחון את יכולתו של הדטה סנטר לתמוך במהלך שכזה. הטכנולוגיות כבר כאן והן אינן שונות בהרבה ממה שדיברנו במשך שנים. כל שנדרש הוא לעשות זאת בשיטות ובנהלי העבודה הטובים ביותר".

כדי לתמוך באסטרטגיה של הענן הפרטי, אמר שניידר, "על חדר המחשב להיות ערוך לשינויים המהירים, לבצע וירטואליזציה בהיקף נרחב, לתמוך במיחשוב בצפיפות גבוהה ולנהל את התשתית הפיזית של חדר המחשב בזמן אמיתי ועל בסיס כלי תוכנה מתקדמים". הוא ציין, כי יש ארבעה מאפיינים ליישום טוב של ענן פרטי: זמינות גבוהה, גישה מכל מקום, הקצאה דינמית ועצמאות המשתמש.

שניידר הוסיף, כי בעת הקמה ותחזוקה של דטה סנטר יש להתייחס לכמה מימדים: ניהול קיבולת ויכולת – "האם יש לנו יכולת גידול, האם יש כלים לבצע תכנון שכזה, האם יש יכולת הדמיה?"; ניהול נכסים – "האם יודעים מה יש לנו, מה מחובר למה ולמה?"; ניהול שינויים – "האם אנחנו יודעים מה יהיה השינוי?"; היבטי וירטואליזציה – "האם שינוי בשרתים הפיזיים משפיע על השרתים הווירטואליים?"; וכן ניהול האנרגיה ויצירת חיסכון בתחום.

כדי להיות ערוך לשינויים המהירים ולהקצאה מיידית ואוטומטית של משאבי ה-IT, "מנהל חדר השרתים חייב להבין את היכולות והקיבולת של החדר, בהיבטים השונים – מקום, חשמל ומיזוג אוויר", ציין שניידר. לדבריו, "על מנהל החדר לגבש יכולת לבצע הדמיות, על מנת להבין את היכולות שלו להתרחב ולבצע שינויים. כמו כן, עליו לדעת מהם המשאבים הפיזיים שנמצאים ברשותו, היכן הם נמצאים וכיצד הם מקושרים לסביבה הווירטואלית".

נושאים קריטיים נוספים שאותם מנה שניידר הם ניהול שינויים, ניהול צריכת החשמל, הבנת המשמעויות של היבטים אלה ובקרת סביבה. "ניהול מתקדם שכזה הוא בר ביצוע באמצעות כלי תוכנה מתקדמים, דוגמת DCTRACK, שאותם אנחנו מייצגים בארץ", אמר. "העידן של ניהול באמצעות אקסל (Excel) עבר מהעולם. עידן הענן מחייב התמקצעות ושימוש בכלי תוכנה מתקדמים בעת ההקמה והתפעול של הדטה סנטר".

בהמשך הוא הציג כמה מוצרים, ביניהם חדר שרתים במכולה, שאותו כינה "ענן בקופסה"; ארונות ארובה, שלדבריו מהווים "שיטה חדשנית למיזוג אוויר"; ומערכת לניטור מרחוק של מצברים.

שניידר סיים את דבריו בציינו, כי חברת אלכסנדר שניידר הקימה דטה סנטר לימודי, שלדבריו הוא הראשון בישראל. שניידר הוסיף, כי מרכז ההמחשה של חדר המחשבים עובד לצורך הדרכת לקוחות ושותפים של החברה. "אנחנו צופים צמיחה של עשרות אחוזים בהיקף הפעילות שלנו בשנה וחצי הקרובות, עד כדי הכפלת הפעילות", סיכם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים