מספרם של אתרי האינטרנט בסין פחת בקרוב למחצית

בסוף השנה שעברה היו בסין, על פי הממשלה המקומית, 1.9 מיליון אתרים - ירידה של 41% ● הירידה מעוררת חששות להתגברות הצנזורה במדינה ● לעומת זאת, מחברי הדו"ח שחשף את הנתונים מייחסים את הירידה למיתון הכלכלי ולהצלחת המערכה שמנהלת סין נגד הפורנוגרפיה ודואר הזבל

על פי דו"ח שפרסמה האקדמיה הסינית למדעי החברה – צוות חשיבה ממשלתי – עמד מספרם של אתרי האינטרנט בסין בסוף השנה שעברה על 1.91 מיליון. מדובר בירידה של 41%.

זו הפעם הראשונה שבה נרשמת ירידה במספרם של אתרי האינטרנט בסין, והדבר מעורר חששות ביחס להתגברות הצנזורה במדינה.

"מספרם של אתרי האינטרנט האינטראקטיביים, ובכלל זה הפורומים, ירד", אמר וו קיאנג, אנליסט מאוניברסיטת צינגהואה, לעיתון South China Morning Post. "מדובר, למעשה, בריסון של חופש הביטוי. הפורומים המקוונים פחות פעילים מבעבר".

עם זאת, מחברי הדו"ח מייחסים את הירידה במספרם של אתרי האינטרנט למיתון הכלכלי ולהצלחת המערכה שמנהלת סין נגד הפורנוגרפיה ודואר הזבל. "סין נהנית מרמה גבוהה של חופש דיבור באינטרנט. רק במקרים מעטים מאוד נסגרו בשנים האחרונות אתרי אינטרנט בשל ריסון של חופש הביטוי", אמר ליו רוישנג, אחד מעורכי הדו"ח.

לדבריו, חברות שמפעילות אתרי אינטרנט פשטו את הרגל ואחרות נסגרו בעקבות החקיקה. "אתרים לא חוקיים נסגרו במהלך המערכה נגד תכנים לא הולמים", ציין רוישנג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים