משה חן, התעשייה האווירית: "חדר מחשב הוא כמו מכונית – התחזוקה היא היקרה, ולא הרכישה"

"התחזוקה המדורגת של חדרי המחשב חוסכת לנו מאות אלפי דולרים בשנה", אמר חן, CTO במרכז ההנדסה והפיתוח של התעשייה האווירית ● לדבריו, "כשבונים פתרון, יש לוודא שהוא נותן מענה לצרכים הארגוניים ושהוא לא נבנה לפי הלכי רוח של השוק" ● "בנוסף, על המתודולוגיה לכלול הבנה מדויקת של הצרכים, ומנהלי חדרי המחשב צריכים לשקול בנייה בענן", הוסיף

"לקנות ולהקים דטה סנטר זו לא בעיה בעת הרכישה. הבעיה היא בעלויות הגבוהות של התחזוקה, בדיוק כמו בעת רכישת כלי רכב", כך אמר משה חן, CTO במרכז ההנדסה והפיתוח של התעשייה האווירית.

חן דיבר בכנס Data Center 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי תשתיות ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו תיאר חן את ההיבטים השונים בעת בניית, ניהול ותחזוקת הדטה סנטר. "כשבונים פתרון, יש לוודא שהוא נותן מענה לצרכים הארגוניים ושהוא לא נבנה לפי הלכי רוח של השוק", אמר. "בנוסף, על המתודולוגיה לכלול הבנה מדויקת של הצרכים. מנהלי חדרי המחשב צריכים לשקול בנייה בענן".

לדברי חן, "נדרש לעשות מיפוי לרמת הקריטיות של כל רכיבי ה-IT בחדר המחשב, וכך אפשר לעשות חוזה שירות משתנה – רוב השרתים אינם זקוקים לרמת שירות של עד ארבע שעות. המדרוג בשירות לגבי הרכיבים השונים עושה זאת חסכוני יותר".

אתגר נוסף העומד בפני מנהלי חדרי המיחשוב בתעשייה האווירית, אמר, הוא בעולם הגיבוי. זאת, כיוון שנפח המידע מוכפל מדי שנתיים, חלון הגיבוי מצטמק והרגולציה גורמת לכך שעליהם לשחזר חומרים גם מלפני עשור ו-15 שנים.

הוא תיאר את אופן הגיבוי בחטיבה שלו: "אנחנו עושים גיבוי יומי לדיסקים במקום קלטות, גיבוי חודשי של Snapshot ויוצרים העתק נוסף וזמין של המידע הישן. זאת, תוך שמירה על תקינות המטה דטה והסרת התלות בציוד גיבוי ישן". שימוש במתודולוגיה זו, של שאלת שאלות בטרם החלטה על מימוש טכנולוגיה כלשהי, הביא את התעשייה האווירית, לדברי חן, לצמצום משמעותי בעלויות התחזוקה בדטה סנטר. כך, אמר, "ראינו שמדובר בתחזוקה יקרה, והלכנו על הפתגם 'מה שלא הייתי קונה ב-100 אלף דולרים לא אקנה גם ב-20 אלף, כי זה אומר שמלכתחילה כנראה שלא הייתי זקוק לטכנולוגיה'". חסכון נוסף מושג, לדבריו, בשל ניצול מחדש ושימוש חוזר ברכיבי מיחשוב. עוד דרך לחיסכון שצין חן "היא בכך שאם פרויקטים מתחילים כעת, אנחנו שוקלים לעשות אותם בענן".

חן סיכם באמרו, כי "אם אנחנו, כמנהלי מיחשוב, לא ניתן ערך עסקי וטכנולוגי למה שאנחנו עושים, נמצא את עצמנו כמעין מנהלי רכש שחותמים על צ'קים כל היום".

דוברים נוספים בכנס היו מהחברות טריפל טי, מגלקום, ג'יגמון, המיוצגת בישראל על ידי מטריקס, CPI, המיוצגת בארץ על ידי גירית בקרה ותקשורת, אורקל (Oracle) ישראל וקבוצת אמן, נציגתה של סיטריקס (Citrix) בישראל.

המשך הדיווח מהכנס – ביום א'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים