רוצים מוצר של אפל? חכו כמה ימים ואל תקנו אותו ישירות מהחברה

אתר Dealnews, העוקב אחר מבצעים והנחות, חיבר נתוני הנחות ומחירים של מוצרי אפל במשך שלוש שנים, ומציע מתי הוא הזמן הנכון לרכוש מוצר של אפל ● ההמלצות: כדאי לתרגל איפוק וריסון בכמה הימים הראשונים שלאחר ההשקה, ואז לקנות את המוצר הנחשק במבצע כלשהו לא ישירות מאפל

ההיגיון הבריא מכתיב שכמה שנחכה יותר לפני שנקנה מוצר טכנולוגי – כך יהיה מחירו זול יותר. למרות שה"כלל" הזה לא תמיד עובד כשמדובר במוצרים של חברה כמו אפל (Apple), שרק לעתים נדירות מורידה את המחירים של מוצר כשהוא הופך למיושן ומוחלף במוצר חדש, לפעמים המשווקים של אפל מוכרים את מוצריה בהנחה או מעניקים תוספים למוצר – כדי להתחרות אפילו מול אפל עצמה. אתר Dealnews, העוקב אחר מבצעים והנחות, חיבר נתוני הנחות ומחירים של מוצרי אפל במשך שלוש שנים, ומציע מתי הוא הזמן הנכון לרכוש מוצר של אפל.

השורה התחתונה: כדאי לתרגל איפוק וריסון בכמה הימים הראשונים שלאחר ההשקה, ואז לקנות את המוצר הנחשק במבצע כלשהו לא ישירות מאפל.

מהמלצות האתר:

היו סבלנים. "אף פעם אל תקנו מוצר של אפל ביום ההשקה. מאגר המבצעים וההנחות שלנו מראה, שרוב מוצרי אפל נמכרים בהנחה כלשהי בתוך שמונה ימים לאחר השקתם (חוץ מה-iPhone וה-iPad)", כותב לואיס ראמירז מ-Dealnews. לפי בדיקת האתר, בזכות קצת סבלנות, הרוויחו קוני מחשב ה-MacBook Air החדש הנחה של 30 דולרים יום אחד לאחר השקת המוצר. המתנה של 7 חודשים כבר הורידה את המחיר ב-120 דולרים לדגם הבסיסי של 11 אינץ'. ירידה דומה במחיר, של 94 דולרים, הייתה גם ל-iMac האחרון בן ה-21.5 אינץ'. ומה באשר למבצעים והנחות על ה-iPhone וה-iPad? ראמירז טוען שאין טעם לחכות, כי הירידה במחיר מתרחשת רק בסמוך או כאשר מושק דגם חדש.

לא לקנות מאפל. "העסקות הטובות ביותר היו דווקא אצל משווקים מורשים של החברה, בייחוד אמזון, MacConnection ו-MacMall", מציין ראמירז. "במשך שלוש השנים האחרונות, המשווקים האלה היו הראשונים שהציעו הנחות על מוצרים חדשים של אפל".

אל תמתינו לתקופת החגים. הפעם היחידה בשנה שבה אפל עושה מבצעים למוצריה היא ב"יום שישי השחור" (היום שלאחר חג ההודיה האמריקני), שבו ספקים רבים מפרסמים מבצעי מכירות. אם רוצים לקנות מוצר כלשהו של אפל בתחילת השנה, לא שווה להמתין ליום המבצע הזה, אומר ראמירז, "למרות המבצעים של אפל ב'יום שישי השחור' (המסתכמים בהנחות של 5%-10%), ראינו במהלך השנה מבצעים טובים יותר למוצרי אפל מאלה של 'יום שישי השחור'".

אחת השאלות העולות בנושא מחירי המוצרים של אפל, היא מדוע מלכתחילה לא מציעים המשווקים הנחות ומבצעים. התשובה לכך היא מחיר מינימום מפורסם שמכתיבה בדרך כלל היצרנית למשווקיה – זהו הסכם בין היצרנית למשווקים, שמגביל את הסכום המינימלי שאפשר לפרסם למוצר כלשהו (אך לאו דווקא מחיר המכירה). הסכמים אלה קיימים כדי ליצור איזון בין משווקים רבים של אותו מוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים