עופר עוז, טריפל טי: "65% מעלויות תפעול הדטה סנטר הן על צריכת אנרגיה – ויש לצמצם זאת"

"מאוד קל להקים דטה סנטר, אולם קשה לתחזק אותו", אמר עוז, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "יש לעשות זאת בצורה חכמה, כדי לחשוף את העלויות הנסתרות ולהפחית אותן" ● עוד הוא אמר, כי "יש לתכנן ולבנות את הדטה סנטר על פי כמה עקרונות: תאימות לדרישות ולתקנים, תכנון ירוק, שילוב טכנולוגיות, גמישות ויכולת גידול, גיבוי ושרידות, יכולות שליטה בקרה, אבטחה פיזית ועמידה בעלויות"

"תשתיות מידע מורכבות מעלות את צריכת האנרגיה. 65% מעלויות התפעול של הדטה סנטר הן על צריכת אנרגיה, אלקטרו-מכניקה, מיזוג אוויר וחשמל. יש לצמצם את הנתון הזה", אמר עופר עוז, הבעלים והמנכ"ל של טריפל טי. לדבריו, "מאוד קל להקים דטה סנטר, אולם קשה לתחזק אותו. יש לעשות זאת בצורה חכמה, כדי לחשוף את העלויות הנסתרות ולהפחית אותן".

עוז דיבר בכנס Data Center 2011, שנערך ביום ה', בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הכנס נערך בהשתתפות מאות מנהלי תשתיות והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

עוז ציין שטריפל טי קיימת כבר יותר מ-15 שנים. לדבריו, החברה נמצאת כיום בעיצומם של פרויקטים להקמת 19 מרכזי מיחשוב – בארץ ובחוץ לארץ. "אנחנו מטפלים בפרויקטים הללו בכל השלבים של התכנון והביצוע, לרבות בניית אתר DR וטיפול בבעיות נקודתיות", אמר. "לצד זאת, אנחנו מבצעים את התכנון וההקמה של מערכות החשמל, התקשורת, המיזוג, בקרת מבנה, אבטחה ואופן העמדת הארונות".

"מה שהיה – אסור שיהיה"

"על המנמ"רים ומנהלי התשתיות להבין שהם שבויים בתפיסות העבר ועל פיהן הם בונים את מרכזי המיחשוב של העתיד", הוסיף. "מה שהיה – אסור שיהיה. נדרשים שינויים, חלקם מונעים מהיבטי תחזוקה. על הדטה סנטר להיות יעיל, ירוק, חסכוני ובעל יכולת גידול בעתיד. לכן יש לבנות אותו ב-'פרוסות', אפילו אם זה דורש השקעה נוספת. ההשקעה הזו תשתלם בעתיד".

עוז ציטט מחקרים המצדיקים את דבריו שלפיהם 50% מהמערכות המשולבות במתקני הדטה סנטר יגיעו לסוף חייהם השנה או בשנה הבאה. "לא ניתן להתקין עוד ציוד בדטה סנטר, ההשקעות בשינויו הן כל כך גבוהות. לכן, מנהלי התשתיות יעדיפו לבנות דטה סנטר חדש", אמר. לדבריו, הצדקה נוספת לבנייה מושקעת ומתכוננת באה מכיוון ההשבתה. הוא ציטט מחקר של מטה גרופ (Meta Group) שלפיו כל שעה של השבתה עולה לבנק מיליון דולרים.

הוצאות ה-IT לרכישה נשארות דומות, אך עלויות האנרגיה גדלות, ועימן עלויות תחזוקת הדטה סנטר, אמר עוז. "בהרבה ארגונים לא מנצלים את הפעולות השונות שנעשו בדטה סנטר – קונסולידציה ו-וירטואליזציה – אך לא מנצלים את ה-CPU", ציין. "עד 2025 יהיה צורך לבנות בעולם המערבי 175 תחנות כוח חדשות לתמיכה בדטה סנטרים. המשמעות של זה היא השקעה של מאות מיליארדי דולרים".

עוז אף התייחס למחזור החיים של הדטה סנטר ואמר, כי לאחר שמונה שנים, עלויות התפעול שלו עולות על עלויות ההקמה. "לכן, מאותו הרגע – כל כסף שייחסך בתפעול הוא הכנסה נקייה", ציין. "בשל כך, בניית דטה סנטר עם השקעה ראשונית גבוהה אך במעט תחסוך בהמשך הדרך בעלויות התפעול".

"מרכז המיחשוב הוא ליבת הארגון", סיכם עוז. "לכן, יש לתכנן ולבנות אותו על פי כמה עקרונות: תאימות לדרישות ולתקנים, תכנון ירוק, שילוב טכנולוגיות, גמישות ויכולת גידול, גיבוי ושרידות, יכולות שליטה בקרה, אבטחה פיזית ועמידה בעלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים