תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | פנטסיית הטכנולוגיה, והכשל האנושי

למה לא מספיק להשקיע בטכנולוגיה כדי להיערך למצב חירום?

17/07/2011 14:10

מאת דוד בן טולילה, מנכ"ל EnergyTeam

כיום ארגונים מכירים את הצורך בפתרונות שרידות (BCP), ומשקיעים הון ביישומם. אבל האם טכנולוגיה מעולה מבטיחה שהפתרון עובד ושהארגון עצמו מוכן? בכנס ה-BCP האחרון, המנטרה שחזרה על עצמה היתה "תרגול.. תרגול.. ותרגול". EnergyTeam היא שחקן מוביל היודע להבטיח שההשקעה של הארגון בפתרון תתורגם למוכנות אמיתית לשעת חירום.

ה-"בטן הרכה" של פתרונות ה-BCP
EnergyTeam מאמינה ש-"הבטן הרכה" של כל פתרון טכנולוגי, ובוודאי של פתרונות DRP ו-BCP, הוא המרכיב האנושי. פתרון BCP אינו פתרון מחשובי, אלא פתרון עסקי-ארגוני. מי שלא יבין זאת, ישאר עם טכנולוגיה משובחת, אך ללא כ"א ומקבלי החלטות מתורגלים ומיומנים שיוכלו לתפקד ביום הדין. על מנת לבדוק את טיב פתרון השרידות נדרש תרגיל תקופתי מלא, הבודק האם הארגון כולו יכול באמת לעבוד על מתקן הגיבוי.

4 המ"מים של התרגול המצטיין
תרגול טוב מתבסס על 4 המ"מים – הוא מקיף את כל החברה, את כל התרחישים האפשריים ואת כל התהליכים העסקיים החשובים, הוא מדמה יכולת עבודה מלאה על ה-DR וחזרה לאתר הראשי, הוא מתרגל את כ"א לקראת יום האסון ומאפשר שיפור ועדכון של נהלי הפעולה ומעניק ביטחון המאפשר לדעת בוודאות מה עובד ומה דורש תיקון, ולהיערך בהתאם.

בפועל, מעט ארגונים מתרגלים באמת
כיום ארגונים רבים מכירים בחשיבות התרגול אך לרוב אינם מיישמים תרגולים מקיפים ומלאים כנדרש. התירוצים הם רבים, החל מ-"יהיה בסדר אני בודק מדגמית" דרך חששות מעלויות כבדות ומזמן השבתה ממושך ועד פחד לחשוף טעויות וכשלים מול הנהלה, ששוכנעה לשלם הון תועפות על הטכנולוגיה הטובה ביותר. אבל ביום הדין מה שלא תורגל לא יעבוד. העלות הכספית של תרגול תקופתי זניחה לעומת העלות המושקעת בפתרון הטכנולוגי ורק ע"י חשיפה מתמדת של כשלים ניתן להבטיח איתנות ומוכנות אמיתית של הארגון.

מעבר לכל אלה, יש כאן מרכיב אישי, עמוק יותר. במציאות של היום, בו אין תהליך עסקי שאינו מבוסס IT, האחריות על מנהל ה-IT בארגון עצומה וחורגת מהדאגה לפתרון הטכנולוגי בלבד, עליו לגלות מנהיגות ולהוביל את כלל ההערכות הארגונית לחירום.

מתודלוגיית EnergyTeam לתרגול אינה תיאוריה – יחידה טכנולוגית מובחרת הפכה אותה לדרך חיים!

אחת מיחידות המחשוב של צה"ל, הנמנית על שורת לקוחותינו, החליטה לתרגל את פתרון ה-DRP שניהלנו עבורה. הפתרון כלל אתר גיבוי המרוחק 150 קילומטרים מהאתר הראשי, כאשר כל הנתונים משוכפלים ברפליקציה אסינכרונית בין האתר הראשי, לאתר הגיבוי. היקף הפתרון הוא מאות שרתים, מאות TB של מידע ומאות משתמשים. תכנון התרגול ארך שלושה חודשים, שבמהלכם נכתבו נהלי עבודה מפורטים שקובעים אילו פעולות יש לבצע, מה סדרן, מי מבצע כל פעולה וכיצד תבוקר ותתוחקר התקינות של כל פעולה בתרגיל – על מנת שיופקו ממנה הלקחים הדרושים. במהלך התרגיל הורדו כל המערכות באתר הראשי, הוקפצו לאתר הגיבוי, בוצעה עבודה של משתמשים על אתר גיבוי במשך שבוע(!) ובוצעה הקפצה חזרה לאתר הראשי. התרגול הראשון העניק לארגון תובנות טכנולוגיות וארגוניות יקרות ערך, אשר רתמו אותו להכנס לשגרת תרגולים מקיפים אחת לרבעון.

חברת EnergyTeam מנהלת מזה שנים פרוייקטי תשתיות IT מורכבים בתחום פתרונות ה-DRP/BCP ופתרונות אפיון והעברת DC של ארגונים גדולים. החברה תשמח להעמיד את הידע והניסיון הרב שצברה לכל ארגון החפץ בפתרונות טכנולוגיים התובעים הסתכלות והבנה של הארגון המיישם אותם.

אירועים קרובים