שער המניות של HTC צנח בעקבות ההפסד המשפטי לאפל

השער ירד בעד 6.5%, לאחר שבית המשפט פסק ש-HTC הפרה את זכויותיה של אפל בשני פטנטים ● על פי מומחים, "המשקיעים חוששים שפסק הדין יפגע ברווחי החברה, או גרוע מכך - שהחברה תפסיד גם בקרבות המשפטיים הבאים שממתינים לה"

שער המניות של HTC צנח בשיעור של עד 6.5%, לאחר שוועדת הסחר של ארצות הברית קיבלה בסוף השבוע את עמדתה של אפל (Apple) והוציאה פסק דין זמני שעל פיו הפרה HTC את זכויותיה בשני פטנטים.

HTC, שמייצרת טלפונים חכמים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), צפתה מראש את הצניחה בשער המניות והודיעה כבר בסוף השבוע, כי עד 17 בספטמבר תרכוש בחזרה עד 20 מיליון ממניותיה הרגילות – כ-2.4% מהמניות שברשות הציבור. מחצית מהמניות שיירכשו בחזרה יוענקו לעובדי החברה והשאר יוצאו מהמסחר.

מהודעה שפרסמה HTC עולה, כי המניות יירכשו בחזרה בשער של בין 900 דולרים טיוואנים (כ-31 דולרים אמריקנים) ל-1,100 דולרים טיוואנים. "ב-HTC ביקשו לשדר למשקיעים את המסר ששער של 900 דולרים טיוואנים יהיה השער הנמוך ביותר שבו ייסחרו מניות החברה, אך המשקיעים לא השתכנעו", הסביר סימון ליו, סגן מנהל השקעות בזרוע ההשקעות של Polaris Financial Group. "המשקיעים חוששים שפסק הדין יפגע ברווחי החברה, או גרוע מכך – שהחברה תפסיד גם בקרבות המשפטיים הבאים שממתינים לה".

בתחילה הגישה אפל נגד HTC תביעה על הפרת זכויות בעשרה פטנטים, אך הטענות על הפרת זכויות ביתר שמונת הפטנטים נדחו. פסק דין סופי אמור להינתן ב-6 בדצמבר. אפל הגישה תביעה נגד HTC גם לבית המשפט המחוזי של ארצות הברית בדלאוור.

אף על פי שמדובר בפסק דין ראשוני בלבד, הרי שהוא מעורר עניין רב, משום שמדובר באחת ההכרעות הראשונות בקרבות המשפטיים הרבים המתנהלים נגד מערכות אנדרואיד, בערכאות ובזירות שונות. תביעה דומה הגישה אפל נגד חברת סמסונג (Samsung), שגם היא מציעה טלפונים חכמים עם מערכות אנדרואיד. תביעה שהוגשה נגד נוקיה (Nokia) הסתיימה לא מכבר בפשרה. גם החברות מיקרוסופט (Microsoft) ומוטורולה (Motorola) הגישו תביעות, זו נגד זו, בסוגיות שקשורות לטלפונים חכמים.

מאז 6 ביולי ועד 14 בו צנח שער המניות של HTC ב-20%, בשל חששות מהפסד משפטי של HTC שיחייב אותה לשלם לאפל פיצויים בסכומי עתק, מהחרפת התחרות בשוק הטלפונים החכמים מול סמסונג ומהאטה כלכלית ברחבי העולם. גם התוכנית של HTC לרכוש את חברת S3 Graphics מחברת Via Technologies, שנמצאת בבעלות יושב ראש HTC, שר וונג, תמורת 300 מיליון דולרים עוררה חששות ביחס לטיב הממשל התאגידי בחברה.

HTC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים