אפל בוחנת שבבים חדשים שיוצרו על ידי חברת TSMC מטיוואן

החברה פנתה ל-TSMC לאחר שהודיעה, כי היא מתכוונת "לגוון" את ספקיות השבבים שלה ● עד היום יוצרו השבבים על ידי סמסונג, ושיתוף הפעולה שלה עם TSMC עשוי לסבך את אפל בלא מעט סוגיות משפטיות מולה ● אנליסטים מעריכים, כי אפל לא תעביר לחברה הטיוואנית 100% מפעילות ייצור השבבים שלה, אלא "אולי 20%-30%"

אשמה. אפל

חברת TSMC מטיוואן החלה לייצר, במתכונת ניסיונית, את הדור הבא של השבבים המיועדים למכשירים הניידים העתידיים של אפל (Apple) -כך נמסר ממקורות יודעי דבר בסוף השבוע האחרון. ההנחה היא שבעקבות כך זנחה אפל את הספקית הוותיקה של השבבים למוצריה – סמסונג (Samsung), שמספקת כיום את שבבי A5 למחשבי iPad 2.

אפל הודיעה בעבר, כי בכוונתה "לגוון" את הספקיות שלה, והיא מנהלת כיום קרב משפטי חריף מול סמסונג, שהתגלתה כיריבה הקשה ביותר שלה בשווקי הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. המעבר לרכישת שבבים מתוצרת TSMC עשוי להיות אף הוא כרוך בלא מעט סוגיות משפטיות, ובכלל זה סוגיות של זכויות בפטנטים על תכנון השבבים ולחצים שעשויה סמסונג להפעיל כדי לשמור על הלקוחה החשובה.

אנליסטים מעריכים, כי מהלך זה לא יהיה פשוט. "אפל מנסה לגוון את ההזמנות לשבבים חדשים, אך היא רוצה לשמור על קשרים ברמה מסוימת עם סמסונג. משום כך, היא לא מתכוונת להעביר 100%  מהיקף ההזמנות ל-TSMC. היא תעביר אולי 20%-30%", העריך וויליאם וונג, אנליסט מחברת Fubon Securities.

כבר לפני מספר חודשים פורסמו הערכות, כי TSMC, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים בקבלנות, תהיה ספקית שבבי העיבוד מהדור הבא של אפל, ושככל הנראה, היא תתחיל לספק לאפל שבבים עוד השנה. עם זאת, להערכת המקורות, השבבים החדשים לא יכונו A6 אלא יזכו לשם אחר.

TSMC הפכה להיות המועמדת הטבעית לאספקת מעבדים לאפל לאחר שהקצתה השנה סכום של 7.8 מיליארד דולרים לעדכון הטכנולוגיה והגדלת נפח הייצור. יש לחברה ניסיון בייצור מעבדים בטכנולוגיית ARM, בה עושה אפל שימוש נרחב הודות למאפיינים של צריכת הכוח הנמוכה, כמתבקש במכשירים קטנים וניידים.

"ב-TSMC מוכנים כבר כל האישורים ויושבו כבר כל הפרטים. התשובה לשאלה אם אפל תעביר הזמנה רשמית תלויה ביכולתה של TSMC להוכיח איכות ייצור גבוהה ואחידה במהלך הייצור הניסיוני שהחל", כך על פי מקור יודע דבר שביקש לשמור על עילום שם, משום שהוא לא מוסמך רשמית לשוחח עם עיתונאים. המקור לא הוסיף פרטים לגבי ההזמנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים