מחקר: רוכשים חדשים מעדיפים iPhone על פני מכשירים מבוססי אנדרואיד

46% מהמתכננים לרכוש מכשיר חדש השיבו במחקר שנערך באחרונה שהם יעדיפו לקנות מכשיר שפועל במערכת ההפעלה iOS, ולא אנדרואיד ● 32% יבחרו מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל ● 70% מבעלי מכשירי ה-iPhone השיבו שהם מרוצים מאוד מהמכשיר שלהם, לעומת 50% מבעלי מכשירי האנדרואיד ו-26% בלבד מהמחזיקים בבלקברי

למרות החדירה הגבוהה של מכשירי האנדרואיד (Android) ותחזיות שפרסמו חברות מחקר, שצופות שמערכת ההפעלה של גוגל (Google) תהיה הנפוצה ביותר בעולם בעוד חמש שנים, מחקר חדש מראה, כי בצפון אמריקה, מכשיר ה-iPhone הוא הבחירה הראשונה בקרב צרכנים שמתכננים לרכוש טלפון חכם חדש במהלך 90 הימים הקרובים.

ממשאל שערכה חברת ChangeWave Research במהלך החודש שעבר בקרב 4,163 צרכני טלפונים חכמים בצפון אמריקה עולה, כי 46% מבין המתכננים לרכוש מכשיר חדש יעדיפו לקנות מכשיר שפועל במערכת ההפעלה iOS, ולא אנדרואיד. מספר מעדיפי ה-iPhone עלה ב-2% לעומת המחקר הקודם של ChangeWave, שנערך במרץ השנה. המכשיר המועדף השני הוא סמארטפון אנדרואידי, ש-32% מהנשאלים אמרו, כי יבחרו בו – עלייה של 1% לעומת המחקר הקודם.

הקרב בין ה-iPhone למכשירי האנדרואיד מותיר את מערכות ההפעלה הסלולריות האחרות הרחק מאחור: כך, רק 4% מהמתכננים רכישה הביעו עניין במכשירי הבלקברי (Blackberry) של RIM – ירידה של 1% לעומת המחקר הקודם.

אפל (Apple) בלטה לטובה במחקר גם בכל הנוגע לשביעות רצון הצרכנים. 70% מבעלי מכשירי ה-iPhone השיבו שהם מרוצים מאוד מהמכשיר שלהם, לעומת 50% מבעלי מכשירי האנדרואיד. רק 26% מבעלי הבלקברי אמרו שהם מרוצים מאוד ממכשיריהם. בקרב בעלי מכשירים הפועלים עם מערכת ההפעלה חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft) ענו 27% בלבד שהם מרוצים מאוד. עם זאת, במקרה של מיקרוסופט אפשר לראות הבדל גדול בשביעות הרצון אצל משתמשים בעלי מכשירים מבוססי חלונות פון 7 (Windows Phone 7) של מיקרוסופט – 57% – לעומת 14% בלבד שמרוצים מאוד ממערכת ההפעלה חלונות מובייל (Windows Mobile), הישנה יותר.

על פי המחקר, שירות iCloud הצפוי של אפל, שיאפשר למשתמשים לאחסן ולסנכרן תכנים מהמכשיר בתצורת מיחשוב ענן, עתיד גם הוא למשוך משתמשים חדשים. 29% מאלה שכבר מחזיקים מכשירים של אפל ו-13% מבעלי המכשירים האחרים השיבו ש-iCloud עשוי לגרום להם לרכוש מכשיר של אפל.

ChangeWave Research ציינה, כי המחקר התמקד בשוק הטלפונים החכמים בצפון אמריקה, כאשר מרבית הנשאלים – 89% – היו מארצות הברית ו-11% – מחוצה לה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים