יוג'ין קספרסקי: שירותי אבטחת מידע בענן יפחיתו כמות הנוזקות

כיום, אמר קספרסקי, כתיבת נוזקות היא לא רק קלה טכנולוגית, אלא גם בעלת סיכון נמוך, בשל חולשה כלל-עולמית של רשויות החוק והאכיפה במדינות העולם, כי "קשה להן לאתר פושעים מעבר לים" ● לדבריו, יצירת יכולות שיקשו תפעול של פשעים מקוונים, תביא לצמצום מספרם של הפושעים בעלי הרמה הטכנולוגית הנמוכה ● "פיתוח נוזקות מתוחכמות הוא משימה קשה לביצוע, ונדרשים לה גאונים. בני עשרה לא יכולים לעשות זאת", אמר

החשש המרכזי בטרם מימוש מיחשוב ענן הוא אבטחת מידע, אך לדברי יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ובעלים של חברת אבטחת המידע הנושאת את שמו, Kaspersky Lab, השימוש של ארגונים בשירותי אבטחה מבוססי ענן יביא דווקא להפחתת מספר הנוזקות, לצמצום ברווחי הפושעים המקוונים ולצמצום מספרם של הפושעים.

בראיון לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב אמר קספרסקי כי מבין 20 מיליון הנוזקות שהמעבדות שלו מגלות מדי שנה, חלק גדול מהן הוא מה שהוא מכנה "טיפוסי" והסביר כי "הן בדרך כלל נוצרות בעזרת ערכות כלי פיתוח שיש ברשת, או שהן נוזקות קיימות שעברו סוג של 'מתיחת פנים' קלה".

ערכות התקיפה הללו, אמר קספרסקי, הפכו את פיתוח הנוזקות למשהו נפוץ וקל לביצוע, שרבים עושים בהן שימוש לטובת הונאות כספיות או בניית רשתות בוטנט. "בעוד שזה בלתי אפשרי לעצור תופעה זו, הרי שיש דרך להפוך את הליך הפקת הרווחים מהנוזקות לפחות רווחי", אמר קספרסקי.

כיום, אמר קספרסקי, כתיבת נוזקות היא לא רק קלה טכנולוגית, אלא גם בעלת סיכון נמוך, בשל חולשה כלל-עולמית של רשויות החוק והאכיפה במדינות העולם, כי "קשה להן לאתר פושעים מעבר לים". יצירת יכולות שיקשו תפעול של פשעים מקוונים, אמר קספרסקי, תביא לצמצום מספרם של הפושעים בעלי הרמה הטכנולוגית הנמוכה. "פיתוח נוזקות מתוחכמות הוא משימה קשה לביצוע, ונדרשים לה גאונים. בני עשרה לא יכולים לעשות זאת".

קספרסקי ציין כי הפושעים המקוונים מונעים על ידי מניעים כספיים ולכן "אם הם מבחינים בירידה ברווחיהם בפעילות תקיפה מסויימת, במהירות הם עוברים לקו תקיפה אחר". כך, ציין קספרסקי לדוגמה כי לפני שנתיים היו נפוצות נוזקות שמטרתן לגנוב כספים ממשחקים מקוונים. אלא, שבשל ריבוי הכמויות של פרטי המידע שנסחרו בשוק השחור, פחת בשני שלישים ערכם של הנתונים שנגנבו משוק המשחקים המקוונים בין 2008-2010, ובהתאם – פחתה כמות הנוזקות בתחום זה ב-60%. "כאשר הרווחים בתחום פשיעה מקוונת מסויים קטנים – בהכרח קטנה כמות הנוזקות באותו תחום", סיכם קספרסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים