יבמ השיקה את הדור השלישי של מערכות האחסון XIV – רובן פותחו בישראל

על פי הענק הכחול, הדור החדש מספק ביצועים משופרים ביישומים ובעומסי עבודה תובעניים ● מערכות האחסון החדשות משלבות, בין השאר, את טכנולוגיית אינפיניבאנד לתקשורת פנימית מהירה שפיתחה מלנוקס ● ביבמ מדווחים, כי עד כה נמכרו 4,500 מערכות אחסון של XIV

שלוש שנים לאחר שרכשה יבמ (IBM) את ספקית האחסון הישראלית XIV תמורת 300-350 מיליון דולרים, השיק הענק הכחול את הדור השלישי של מערכות האחסון ממשפחת XIV, שעיקר פיתוחן התבצע בישראל. החברה דווחה, כי עד כה נמכרו 4,500 מערכות של XIV.

המערכות החדשות משלבות, בין השאר, גם טכנולוגיית אינפיניבאנד לתקשורת פנימית מהירה, שפותחה במלנוקס, שמרכז הפיתוח שלה ממוקם בהרצליה. כזכור, יבמ רכשה את XIV בשנת 2008 ומאז ממשיכה לנהל את עיקר פעילות הפיתוח של מערכות האחסון הללו בישראל.

על פי יבמ, שרתי האחסון החדשים, XIV Gen3, מספקים ביצועים משופרים ביישומים ובעומסי עבודה תובעניים במיוחד, דוגמת סביבות וירטואליזציה, מיחשוב אנליטי ומיחשוב ענן. הענק הכחול מצטט נתונים של חברת ITG, לפיו הדור החדש של המערכות מספק TCO (עלויות בעלות כוללת) הנמוך ב-69% בהשוואה למערכות אחסון מקבילות של EMC. יבמ מסרה עוד, כי המערכות החדשות מהירות בשיעורים של עד פי ארבעה בהשוואה לדגמים קודמים, ומסוגלות לתמוך בעומסי עבודה גבוהים יותר.

רון אשר, מנהל הפיתוח של XIV ומרכז הפיתוח של קבוצת המערכות והטכנולוגיות (STG) ביבמ ישראל, ציין כי פיתוח הדור החדש בוצע ברובו במרכז המו"פ של החברה בתל אביב, בשיתוף פעולה עם מרכזי מו"פ של יבמ בארה"ב ובסין. "המערכות הללו עונות לדרישות האחסון הצומחות במהירות של ארגונים גדולים", אמר אשר. "השימוש בדיסקים  בעלי נפח גבוה ורמת הביצועים הגבוהה שיש בארכיטקטורה הייחודית של XIV, ישפרו את יעילות אחסון המידע ויביאו לניהול פשוט ואינטואיטיבי שחוסך זמן וכסף. המערכות תואמות לחזון העולם החכם של יבמ, החותרת להציע ביצועים טובים יותר ויעילות משופרת, על מנת להפחית את עלות השימוש לצרכן, תוך צמצום בשטח הרצפה ובצריכת החשמל – הן למטרות תפעול והן בהיבט איכות הסביבה".

לצד שילוב טכנולוגיית האינפיניבאנד לתקשורת פנימית, התקשורת החיצונית במערכות האחסון שודרגה ל-24 ממשקי FC של 8 Gbps ו-22 ממשקי iSCSI. כמו כן נוספו עוצמת חישוב מוגברת וזיכרון מטמון גדול יותר. על פי יבמ, כל אלו משיגים שיפור של עד פי ארבעה בביצועים, ובפרט שיפור ב-latency, ב-random read וב-sequential read throughput.

מערכות XIV הן פתרון אחסון בדיסקים המיועד לפלח השוק העליון, ומבוסס על ארכיטקטורה של מיחשוב שריגי (grid), שנועד להציע ביצועים גבוהים, טווח גידול ומידרוג גמיש – תוך צמצום משמעותי בעלויות וברמת הסיבוכיות. מערכות XIV מבצעות תהליך אוטומטי של מיקום הנתונים במתכונת יעילה, ומסוגלות להתאים ולכוונן את מתכונת האחסון על פי השינויים בעומסי העבודה.

על פי יבמ, כלים נוחים לשימוש לווירטואליזציה של מערכות ולהקצאת נפחי האחסון במתכונת יעילה וחסכונית, מבטיחים שיפור בניצולת הכוללת של המערכות, וזאת מבלי לפגוע בביצועים. מערכות הדור השלישי של XIV, נמסר עוד, מסוגלות לבצע מיטוב אוטומטי של ביצועי האחסון במגוון רחב של יישומים, ובכלל זה בסיסי נתונים, מערכות דואר אלקטרוני, עיבוד תנועות מקוונות ומערכות ERP. ארכיטקטורה זו מתאימה במיוחד לסביבות שרתים וירטואליים, לרבות תמיכה בכלי הווירטואליזציה ופתרונות הענן של VMware, הקיימים כיום ביותר ממחצית לקוחות XIV. עוד כוללות המערכות החדשות כלי ניהול משופרים, ויבמ מציעה ללקוחותיה להוריד ללא תשלום גם תוכנה מעודכנת, המקשרת את מערכות XIV לסביבת הניהול vCenter של VMware.

בראשית השנה הבאה מתכוונת יבמ להציע ללקוחותיה אופציה לתוספת כונן SSD, שיתפקד כרובד של זיכרון מטמון במערכות XIV, בנפחים של עד 7.5 טרה-בייט. יחד עם טכנולוגיית ניהול האחסון של יבמ, נמסר, זיכרון המטמון העצום הזה יאפשר לשפר עוד יותר את הביצועים בסביבת עומסי עבודה תובעניים במיוחד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים