דיווחים: גוגל במגעים לרכישת אינטרדיגיטל תמורת מיליארדי דולרים

ענקית החיפוש נמצאת בימים אלה במשא ומתן לרכישת החברה, שבבעלותה רישיונות ל-8,800 פטנטים הקשורים לשידור אלחוטי של נתונים, בעיקר בתחום הסלולר - דיווח הוול-סטריט ג'ורנל ● בעקבות הפרסום עלתה מניית החברה והיא שווה יותר משני מיליארד דולרים

ענקית החיפוש גוגל (Google) מצויה בימים אלה במשא ומתן ראשוני במטרה לרכוש את חברת טכנולוגיות הסלולר אינטרדיגיטל (InterDigital) – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). בעקבות הפרסום עלתה מניית אינטרדיגיטל והיא שווה יותר משני מיליארד דולרים. העיתון נסמך בפרסום על גורמים המקורבים למשא ומתן.

אינטרדיגיטל נוסדה לפני שלושה עשורים ובבעלותה רישיונות ל-8,800 פטנטים הקשורים לשידור אלחוטי של נתונים, בעיקר בתחום הסלולר. הפטנטים הללו קשורים למגוון תחומים, ממערכות אלחוטיות פשוטות עבור ברשתות תקשורת ובכיסוי רשתי ועד לכאלה הקשורים להארכת חיי סוללות ולניצול יעיל יותר של רוחב פס.

היום (ה') הודיעה אינטרדיגיטל, כי הנהלתה מתכננת כמה חלופות אסטרטגיות לפעילותה, לרבות מכירת הפטנטים שברשותה או מכירת החברה.

הפרסום מגיע יותר משבוע לאחר שהתארגנות של ענקיות טכנולוגיות רכשה אלפי פטנטים ויישומים סלולריים של נורטל (Nortel) בסכום של 4.5 מיליארד דולרים. ההתארגנות המשותפת הייתה של EMC ,RIM, אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft), סוני (Sony) ואריקסון (Ericsson). גוגל התמודדה אף היא על אותה רכישה, אולם הצעתה עמדה על פחות ממיליארד דולרים, ולכן – לא התקבלה. היא רצתה לקנות את הפטנטים של נורטל כדי לשפר את יכולות מערכת ההפעלה הסלולרית שלה – אנדרואיד (Android).

לדברי העיתון, אינטרדיגיטל מעוניינת לקבל כסף רב יותר מהשווי של הפטנטים לכשעצמם. רצון החברה הוא שהסכום שיתקבל ישקף את השימוש ארוך הטווח בטכנולוגיות ובמכשירי סלולר שיפותחו ושיתבססו על פטנטים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים