נוקיה מציגה: "איש הסלולר" – רובוט העשוי מטלפונים ממוחזרים

במחקר שערכה ענקית הסלולר הפינית הסתבר, כי רק 3% מהאנשים ממחזרים את מכשירי הסלולר הישנים שלהם למרות שלרובם יש מכשירים ישנים שאינם בשימוש ● "איש הסלולר" הוא רובוט לא ממונע בגודל אדם שיוצר בסינגפור, העשוי מכ-1,000 מכשירים ואביזרים, ומיועד להציג מה אפשר לבנות בעזרת טלפונים ישנים וקצת יצירתיות

מה כבר אפשר לעשות עם מכשירי סלולר ישנים שיצאו מהאופנה או שהפסיקו לפעול? לרוב הם זרוקים באיזו מגירה, או נזרקים לפח, או במקרה הטוב – ממוחזרים. במחקר שערכה נוקיה (Nokia) הפינית ופרסמה את תוצאותיו בתחילה החודש הסתבר, כי רק 3% מהאנשים ממחזרים את מכשירי הסלולר הישנים שלהם למרות שלרובם יש מכשירים ישנים שאינם בשימוש, שזרוקים איפשהו בבית. לפי המחקר, שלושה מכל ארבעה אנשים ציינו שבכלל לא חשבו על מחזור המכשירים, וכמעט מחצית מהם אמרו כי כלל לא ידעו שיש אפשרות כזו למחזור המכשירים הישנים.

ייתכן שרבים מאיתנו לא ממש מתנהגים "ירוק", אבל נוקיה משתדלת לעודד התנהגות "ירוקה" – ומעניקה פרסים לאנשים שמוסרים למחזור את מכשירי הסלולר הישנים שלהם. ממחזרי טלפונים בבייג'ינג מקבלים כרטיס לסרט במתנה על כל מכשיר שהם מוסרים למחזור. כל שעליהם לעשות הוא להיכנס לסניף דואר, להכניס את המכשיר למעטפה ייעודית, שתמורתה יקבלו כרטיס לסרט וקבלה שתאפשר להם לקבל עדכונים על מצב המכשיר שלהם שעובר תהליכי פירוק ומחזור. חומרים שאפשר למחזר ממכשירי סלולר כוללים פלסטיק, ניקל, נחושת, ברזל ואלומיניום.

כחלק ממסע פרסום למחזור המכשירים באזור אסיה, יצרה נוקיה את "איש הסלולר", שינדוד בין סניפי הדואר של בייגי'נג ויפיץ את הבשורה הירוקה של נוקיה.

"איש הסלולר" הוא רובוט לא ממונע בגודל אדם שיוצר בסינגפור, העשוי מכ-1,000 מכשירים ואביזרים, ומיועד להציג מה אפשר לבנות בעזרת טלפונים ישנים וקצת יצירתיות. למעשה, הוא לא יודע לעשות שום דבר חוץ מלשבת לו על ספסל ולגרום לאנשים לחוש רגשי אשם על כך שהם לא מספיק "ירוקים". עד כה נוצרו 3 דגמים של "איש הסלולר", אבל רק אחד מהם נשכר למטרת פרויקט סניפי הדואר בבייג'ינג.

לאור העובדה שאורך חיי המדף של מכשירי סלולר, ובכלל של גאדג'טים, הולך ומתקצר בשל שטף הדגמים החדשים המושקים מדי יום, הפך נושא הפסולת האלקטרונית לבעיה עולמית. נוקיה, מצדה, הנוסף לפרויקט סניפי הדואר בבייג'ינג נוקיה נוקטת צעדים נוספים כדי לעודד מחזור של טלפונים סלולריים, בהם התקנת קיוסקים אוטומטיים באזור עמק קלאנג שבמלזיה המאפשרים מסירת מכשירים ישנים למחזור, כמו גם ייצור המכשירים הירוקים בעולם – לפחות לפי GoodGuide – חברה המדרגת מוצרים על בסיס השפעתם על הסביבה והחברה. מבין עשרות מכשירים, כל 26 המקומות הראשונים בטבלה היו מכשירים של נוקיה, שנקבעו ה"ירוקים" ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים