אפל השיקה את מערכת ההפעלה OS X Lion שכוללת 250 חידושים ושיפורים

בין החידושים: מנגנון לשיתוף תכנים ב-Wi-Fi בין משתמשים שנמצאים זה בקרבת זה, תמיכה במחוות מולטי-טאץ', תמיכה בהפעלת יישומים במסך מלא, מנגנונים לשמירה אוטומטית ושחזור וממשק Launchpad כמו ב-iOS ● לראשונה, תופץ מערכת ההפעלה בעיקר בהורדה מהאינטרנט, ולא בתקליטורי DVD ● במקביל, הכריזה אפל על דגמים חדשים של מחשבים נישאים מסדרת MacBook Air במחירים של החל מ-999 דולרים

אפל (Apple) השיקה אמש (ד') את הדור החדש של מערכת ההפעלה שלה למחשבי מק שולחניים ונישאים – Mac OS X 10.7, המכונה Lion ("אריה"). מערכת ההפעלה החדשה, שעולה 29.99 דולרים בלבד, ניתנת להורדה מחנות היישומים למחשבי מקינטוש, Mac App Store. השקת Lion היא הפעם הראשונה שבה משיקה אפל מערכת הפעלה חדשה שמופצת בעיקר בדרך של הורדה מהאינטרנט, ולא בתקליטורי DVD.

למערכת ההפעלה החדשה ניתן לשדרג רק מחשבים שבהם מותקנת כבר מערכת ההפעלה Mac OS X 10.6.6 Snow Leopard. דרישות החומרה הן מחשב מק עם מעבד אינטל (Intel) מסוג Core 2 Duo, i3, i5, i7 או Xeon, עם זיכרון RAM בנפח של 2 ג'יגה-בייט לפחות.

למרות שאפל מבקשת מהמשתמשים להוריד את מערכת ההפעלה החדשה באמצעות, הודיעה החברה כי החל מאוגוסט היא תציע גם כונני USB עם מערכת ההפעלה החדשה במחיר של 69 דולרים. אנליסטים ציינו, כי מבחינתה של אפל מותיר מחיר זה רווח נאה, שכן הכוננים עולים לה שבריר ממחיר זה בעוד שלקוחות רבים יזדקקו למערכת ההפעלה על גבי כונן לצורך גיבוי ושחזור במקרה של תקלה או צורך בהתקנה מחדש. כן תציע אפל שדרוג ל-Apple Server תמורת 49 דולרים.

מערכת ההפעלה Mac OS X 10.7 Lion כוללת 250 חידושים ושדרוגים ובכלל זה מנגנון AirDrop לשיתוף תכנים בתקשורת Wi-Fi בין משתמשי Lion שנמצאים זה בקרבת זה, תמיכה מלאה במחוות מולטי-טאץ', תמיכה בהפעלת יישומים במסך מלא, מנגנונים לשמירה אוטומטית ושחזור וממשק Launchpad משופר כמו במערכות iOS.

"מערכת ההפעלה OS X Lion היא שדרוג נאה, אך לפי שעה נראה כי מספר הכלים החדשים שיכולים להיחשב היום כחיוניים מוגבל למדי", אמר אדם גריל, אנליסט מחברת המחקר The Odyssey Group. "עם זאת, כשתופיע חומרה שתומכת ביכולות החדשות – וחומרה כזו כבר ניצבת בפתח – צפוי מפגן יכולת מרשים".

עוד הכריזה אפל אתמול על השקת דגמים חדשים של מחשבי MacBook Air עם חיבורים בטכנולוגיית Thunderbolt וביצועים טובים יותר. המחיר – החל מ- 999 דולרים – הופך את מחשבי MacBook Air שאינם מצוידים בכוננים אופטיים למחשבים הנישאים הבסיסיים ביותר שמציעה אפל. הדגמים החדשים יוצעו בחנויות בארצות הברית החל מהיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים