ז'אן פייר ברולארד, סגן נשיא VMware: "המעבר מווירטואליזציה למיחשוב ענן הוא מהלך טבעי"

"אם את תריסר השנים הראשונות שלנו אפשר להגדיר כ-P-to-V - המעבר מהפלטפורמות הפיזיות לפלטפורמות הווירטואליות, את החלק הנוכחי של המסע אנחנו מכנים V-to-C - מווירטואליזציה לענן", אמר ברולארד - סגן נשיא לאזור SEMEA ב-VMware, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "מדובר בהתפתחות ולא במהפכה שמזעזעת את אמות הסיפים"

"המעבר מווירטואליזציה למיחשוב ענן הוא מהלך טבעי. מאז 2009 ניכרת השקעה גדולה יותר בשרתים וירטואליים מאשר בשרתים פיזיים בכל רחבי העולם – ומדובר בהליך בלתי הפיך", אומר ז'אן פייר ברולארד, סגן נשיא לאזור SEMEA ב-VMware, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך לרגל כנס VMware FORUM 2011, שהתקיים השבוע לראשונה בישראל, בדומה ל-30 מוקדים אחרים בהם הוא נערך באירופה. בכנס הוצגה חבילת הכלים החדשה שמציעה החברה לתחום מחשוב הענן.

"אנחנו נמצאים היום בשלב השני של המסע שלנו", אמר ברולארד. "אם את תריסר השנים הראשונות שלנו אפשר להגדיר כ-P-to-V – המעבר מהפלטפורמות הפיזיות לפלטפורמות הווירטואליות, את החלק הנוכחי של המסע אנחנו מכנים V-to-C – מווירטואליזציה לענן. כיום, עם הגרסה החדשה של חבילת vSphere, אנחנו מציעים מגוון מוצרים ללקוחות שלנו שמיועדים לעזור להם לבצע את המסע הזה – מווירטואליזציה לענן".

"בדומה לפתרונות שהציעה VMware לחברות בחלק הראשון של המסע, כדי לעבור משרתים פיזיים לשרתים וירטואליים, כך גם בשלב הזה אין בכוונתנו לבוא ולהחליף את מחלקת ה-IT בארגונים", הוסיף ברולארד. "אנחנו לא מעלימים – ואין לנו כל כוונה להעלים – את מחלקת ה-IT. אנו מציעים מודרניזציה לנכסים שכבר יש בידי החברה. מדובר בהתפתחות ולא במהפכה שמזעזעת את אמות הסיפים".

עם זאת, ציין, כי חבילת התוכנות החדשה שמציעה VMware לא אמורה להוביל את החברה ליצירת ענן משלה. יישומיי vSphere 5 מיועדים לעזור לארגונים להשתמש בתשתית הווירטואלית שלהם כדי להקים ענן היברידי שמבוסס על ענן פרטי משלהם עם יכולת להעביר שרתים לענן ציבורי, בהתאם למשאבים הפנויים במערכת, ולהחזירם כשהמשאבים מתפנים, כך שהתשלום עבור האחסון בענן הציבורי הוא בהתאם לזמן השימוש הקצר בלבד".

לדבריו, "יש כיום כמה הצעות בתחום הענן. בעיקר מוכרים הענן הציבורי שמציעות גוגל (Google) ואמזון (Amazon) לשמירת יישומים ומידע. אנחנו עובדים על הצעה אחרת. הרי חברות השקיעו הרבה מאוד ב-IT ובנו מרכזי נתונים ורשתות מיחשוב. אנחנו אומרים להן שכדאי להן להשתמש בזה כדי לבנות ענן פרטי, מבלי לאבד את ההשקעה ובלי להצטרך להשקעה מסיבית נוספת. ההצעה שלנו היא לאסוף את מה שכבר הושקע ולהפנות אותו לטובת ארכיטקטורת הענן".

ברולארד לא חושב שמדובר ב-"הייפ" או בתהליך שנכפה על הארגונים על ידי חברות התוכנה והאירוח. לדעתו, מדובר בצרכניזציה של המיחשוב העסקי. "בסוף התהליך, 90% מהעננים יהיו פרטיים. זה בשום פנים ואופן לא יהיה ענן אחד ציבורי או רק עננים ציבוריים. להפך. מדובר בדרך חדשה לעשות מיחשוב. העיקרון הבסיסי הוא להשיג מהחיים העסקיים שלך את מה שכבר השגת בחיים הפרטיים. הרי בחיים הפרטיים יש לך גישה מיידית לכל סוג של מידע ולהרבה התקנים – ולא משנה לך היכן מאוחסן המידע. בלחיצה פשוטה אתה מגיע למידע ולא חושב על כך בכלל. בארגון, העובדים דורשים את אותו החופש, את אותה גישה ואת אותה הטכנולוגיה. ארכיטקטורת הענן היא התשובה לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים