ביל גסמן, גרטנר: 33% מכלי הבינה העסקית יעברו גם להתקנים ניידים עד 2013

"עולם ה-BI יעבור מאוסף של כלים נפרדים שאינם קשורים זה לזה, למצב בו ה-BI ישולב בליבת העסקים המרכזית ובכך יאפשר לקבל החלטות מיידיות מתוך הנתונים האגורים בארגון וכחלק טבעי מתהליך קבלת ההחלטות", אמר גסמן בראיון לאבי עסיס, מנכ"ל Widelink, בכנס גרטנר השנתי שנערך בתל אביב

במסגרת כנס גרטנר (Gartner) השנתי, שנערך בתל אביב לפני כשבועיים, שוחחתי עם ביל גסמן, המכסה את תחום ה-BI בחברת המחקר. השיחה בינינו התמקדה בעתיד ה-BI ובמעבר מקונספט מחסן הנתונים לעידן ה-RTD (ר"ת Real Time Decision) – ניתוח נתונים בזמן אמת. במהלך השנתיים הקרובות, עד 2013, אמר, כ-33% מכלי הבינה העסקית יעברו גם להתקנים ניידים – מגמה שתאפשר בקרה וניהול יעילים יותר מכל מקום ובכל זמן.

לדברי גסמן, עולם ה-BI יעבור מאוסף של כלים נפרדים שאינם קשורים זה לזה, למצב בו ה-BI ישולב בליבת העסקים המרכזית ובכך יאפשר לקבל החלטות מיידיות מתוך הנתונים האגורים בארגון וכחלק טבעי מתהליך קבלת ההחלטות.

מעבר ממצב של מדידת ביצועים ארגונים לניהול הביצועים, על פי גסמן, פירושו קבלת תמונה מיידית בזמן אירוע עסקי בארגון וקבלת החלטות בהתאם לתמונת המצב – מה שהיום למעשה נעשה בזמן מאוחר יותר ביחס להתרחשות האירוע.

תחזית נוספת של האנליסט היא, שהיכולת של הכלים תשתפר משמעותית, וכך נוכל להבין דפוסים של אירועים ותהליכים עסקיים באמצעות כלים המבחינים בשינוי תכנים (Context Aware), ומתוך כך לשנות את דרך קבלת ההחלטות הארגוניות.

לדברי גסמן, מגמה נוספת שניכרת כיום היא קליטת נתונים מתוך הרשתות החברתיות – מגמה המאפשרת לארגון לקלוט את תחושות הלקוחות הנמצאים בערוצי הרשתות החברתיות.

בשנים הקרובות, סבור גסמן, נחוש גם שינוי תרבותי בקרב הארגונים מבחינת ההתייחסות לנתונים ומנגנון קבלת ההחלטות. להלן השוואה שערך בין ארגונים "נגררים" לארגונים "מובילים":

עוד ציין גסמן, כי עולם ה-BI מתקדם אט-אט לכיוון של אינטליגנציה גבוהה יותר מבחינת תחקור הנתונים, המאפשרת להסביר ולתאר את התוצאות בצורה נכונה יותר עבור ההנהלה.

עולם ה-BI, סיכם גסמן, "מתאפיין כיום במספר מגמות חשובות: האחת היא מגמה של מעבר לתשתיות המובייל ובכלל זה הסמארטפונים הטאבלטים למיניהם. מגמות נוספות הן היכולת לחוש את המידע ולשדר לא רק מה היה – אלא גם המלצות כיצד לפעול, שילוב של עולם ה-BI לצורך ניתוח רגשות, ניתוח השיח המסתובב ברשת החברתית על הארגון וכמובן שילוב ה-BI בתוך התהליכים הארגוניים, שיוצר כלי רב עוצמה למדידת האפקטיביות העסקית (BAM, ר"ת Business Activity Monitoring).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים