סקר: סכום הקנייה הממוצע ביישומים סלולריים – 14 דולרים

71% מהרכישות המבוצעות ביישומים הסלולריים הן בסכום נמוך מ-10 דולרים - כך עולה מסקר שפרסמה חברת המחקר Flurry Analytics ● עם זאת, מתוך סכום הרכישה הכולל, השיעור של הקניות בסכומים גבוהים מ-20 דולרים הוא 51% ● הסקר התייחס ליישומים המיועדים לאנדרואיד ול-iOS

מסקר שפרסמה אתמול (ב') חברת המחקר Flurry Analytics עולה, כי הסכום של מרבית הרכישות שמבצעים צרכנים פרטיים ביישומים סלולריים נמוך מ-10 דולרים, אולם יש גם מי שקונה ביותר מ-20 דולרים.

על פי תוצאות הסקר, 71% מהרכישות המבוצעות ביישומים הסלולריים הן בסכום נמוך מ-10 דולרים. אולם, מתוך סכום הרכישה הכולל, השיעור של הקניות בסכומים גבוהים מ-20 דולרים הוא 51% – וחלק מהרכישות הן אף בסכום הגבוה מ-100 דולרים. סכום הקנייה הממוצע עומד על 14 דולרים.

הסקר התייחס ליישומים המיועדים למערכות ההפעלה הסלולריות אנדרואיד (Android) ו-iOS. היישומים עצמם עולים בדרך כלל כדולר אחד, או מוצעים בחינם, ולאחר מכן נדרשים המשתמשים לרכוש באמצעותם יכולות נוספות, מפות, סחורות וירטואליות או שדרוגים אחרים. התחום העיקרי שאליו התייחס הסקר הוא המשחקים, שבהם המשתמשים רוכשים פריטים שונים. החברה בחנה משחקים בשלוש רמות מחיר: 0.99 דולרים, 4.49 דולרים ו-9.99 דולרים.

"מבחינתם של מפתחי המשחקים, המקור למרבית ההכנסות הוא במספר מועט יחסית של עסקות", ציינה Flurry Analytics. "כדאי, אם כן, ליוצרי המשחקים להתמקד ברוכשים ה-'כבדים'".

בסקר קודם שערכה החברה נמצא, כי המשחקים אחראים ל-75% מכלל ההכנסות שמניבים מאה היישומים הסלולריים המכניסים ביותר, ומקורן של 65% מכלל ההכנסות הוא ברכישות שמתבצעות ביישומים עצמם.

לטענת Flurry Analytics, המתכון המצליח ביותר ליצירה של יישומים סלולריים הוא להציע יישומים בחינם או בסכום נמוך ביותר ולאחר מכן לגבות מהמשתמשים ביישום תשלום נוסף תמורת שדרוגים. נוסחה זו נכונה הן עבור יישומים לאנדרואיד ול-iOS והן עבור יישומים לקונסולות משחק דוגמת Nintendo DS. הסיבה לכך היא שהצרכנים מגלים נכונות רבה יותר לאמץ יישומים שעולים דולרים ספורים מאשר להשקיע מראש 40 דולרים או יותר במשחקים שכוללים מראש יכולות מתקדמות רבות.

עוד ציינה חברת המחקר, כי רק 3% מהצרכנים רוכשים יישומים, אפילו כאלה שעולים דולרים ספורים. עם זאת, לאחר שהם רוכשים את היישום, הם מגלים נכונות רבה יותר לבצע רכישות מתוכו. "המחויבות הגבוהה לחוויית המשחק משפיעה על הרגלי הרכישה", ציינה החברה.

מהנתונים שפרסמה Flurry Analytics עולה, כי עד סוף 2011 יסתכמו ההכנסות הכוללות של מפתחי המשחקים המיועדים למערכות אנדרואיד ו-iOS ביותר ממיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים