גרטנר: שוק ה-BI לעולם הביטוח צמח ב-2010 ועמד על 550 מיליון דולרים

במקום הראשון בדו"ח של חברת המחקר לגבי שוק זה דורגה סאס, עם נתח של 25% ומחזור מכירות של כ-140 מיליון דולרים ● סאפ הגיעה שנייה עם נתח של 21% ומחזור של 113 מיליון דולרים, ושלישית אורקל, שאוחזת בנתח של 15% וגלגלה אשתקד מחזור בשוק ה-BI לעולם הביטוח של כ-82 מיליון דולרים ● יבמ הגיעה למקום הרביעי ומיקרוסופט סוגרת את החמישייה הראשונה

שוק ה-BI למגזר הביטוח העולמי צמח ב-2010 הרבה מעבר לצמיחת כלל ה-IT בעולם, ועמד על 550.4 מיליוני דולרים – כך קובעת גרטנר (Gartner) בדו"ח שפרסמה. סאס (SAS) מובילה את התחום, ואחריה ממוקמות סאפ (SAP) ואורקל (Oracle).

חברת המחקר ציינה, כי ענף הבינה העסקית צמח בשנתיים האחרונות בעוד שכלל שוק ה-IT העולמי היה שרוי בקיפאון, או אף בירידה. על פי גרטנר, תחום ה-BI מהווה אחד מהתחומים החשובים במגזר הביטוח, בין השאר בהיבט התועלות העסקיות הנובעות ממנו, לרבות מניעת הונאות ומדידת ביצועים. המניעים לגידול בצריכת כלי BI בעולם הביטוח הם, על פי הדו"ח של גרטנר, הצורך בהלימה לרגולציות, הרצון בשימור לקוחות, ההבנה שיש לשפר תהליכים תפעוליים והיכולת להיעזר בכלי בינה עסקית לטובת התמודדות עם היקפי נתונים עצומי מימדים.

"חברות הביטוח עסוקות עד מעל לראשן בהתאמות לרגולציה ובניהול סיכונים, ברכישת ושימור לקוחות ובהשגת מצוינות תפעולית", כתבה גרטנר. "אילוצים אלה מובילים להשקעות נרחבות בטכנולוגיה, עם מיקוד עמוק בארכיטקטורת הנתונים, האיכות שלהם, הצורך להשתמש בנתונים לחיזוק התהליכים העסקיים והביצועים הכספיים של חברות הביטוח, פיתוח מוצרים, ניתוח תביעות, התאמה רגולטורית, דיווח ואיתור הונאות. חברות הביטוח מנצלות באופן בוגר ובשל יותר את פלטפורמות ה-BI וכלי הניתוח, במיוחד כשהכלים הללו התפתחו והפכו לזמינים עם ממשק משתמש ידידותי".

הדו"ח קובע, כי בעולם הביטוח "נעשה השימוש הרחב ביותר ב-BI עבור ניהול ביצועים, אך בכוונת חברות הביטוח להשקיע יותר בתחום ניתוח צופה פני עתיד, לטובת תחומים כגון מידול סיכונים ותמחור, שימור לקוחות ותמיכה בהזדמנויות לקידום מכירות חכם (UpSale)". תחום נוסף בעולם הביטוח שגרטנר קובעת שיצמח הוא איתור ומניעת הונאות.

במקום הראשון בדירוג ספקיות ה-BI לעולם הביטוח ניצבת סאס, שנתח השוק שלה עמד ב-2010 על 25% ומחזור המכירות – על 138.9 מיליון דולרים. אנליסטים מגרטנר ציינו, כי "יש לסאס את ההיצע המעמיק והנרחב ביותר ליישומי ניתוח בעולם ה-BI לצד פלטפורמה למניעת הונאות בביטוח, שמסייעת לחברות הביטוח לגלות הונאות מזדמנות וגם  מאורגנות; ארכיטקטורה אנליטית למידול נתונים; כלי ניתוח וניהול סיכונים, תוך תמיכה בהלימה לרגולציות; וכלי המספק טכניקות ניתוח לקבלת החלטות המבוססות על רווחיות לקוח". חברת המחקר הוסיפה, כי "מגזר הביטוח הוא לקוח חשוב עבור החברה ומהווה 12% ממחזורה" וקבעה, כי "סאס תמשיך להוביל מבין ספקיות ה-BI את עולם הביטוח".

שנייה ברשימה מדורגת סאפ, עם מחזור מכירות ב-2010 של 113 מיליון דולרים, המהווים 21% מהשוק. גרטנר כתבה על סאפ, כי "יש לה כלי BI וכלי ניהול מידע חזקים, מאז שרכשה את ביזנס אובג'קטס (Business Objects) ואת סייבייס (Sybase)".

אורקל הגיעה למקום השלישי בדירוג, עם מחזור של 82.3 מיליון דולרים ונתח שוק של 15%. על פי חברת המחקר, "יש לאורקל היצע שהיא פיתחה במיוחד לעולם הביטוח. היא לא רוצה למצב עצמה כמתחרה ישירה לסאס בעולם זה, כי אם כמקור נתונים לטובת יישומי סאס".

אחריה ברשימה נמצאת יבמ (IBM), שמחזור המכירות שלה בתחום ה-BI לעולם הביטוח הגיע אשתקד ל-52.1 מיליון דולרים ונתח השוק שלה – ל-9%. חברת המחקר כתבה על הענק הכחול, כי הכלים שלו "מהווים חלופה חזקה הצומחת מול אלה של סאס, סאפ ואורקל בעולם הביטוח".

במקום החמישי דורגה מיקרוסופט (Microsoft), שמחזור המכירות שלה בתחום עמד ב-2010 על 35.9 מיליון דולרים, עם נתח שוק של 7%. למקומות השישי, השביעי והשמיני הגיעו, בהתאמה, החברות FICO, קליקטק (QlikTech) ומיקרוסטרטג'י (Microstrategy) – כל אחת מהן עם נתח של 2%. תשיעית דורגה Actuate ועשירית – אינפור (Infor), כאשר כל אחת מהן אוחזת ב-1% מהשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים