יו"ר HP, ריי ליין: המפנה בחברה הוא פרויקט ארוך טווח

בתום שני רבעונים מאכזבים החלו גורמים בוול סטריט לתהות אם האסטרטגיה של המנכ"ל ליאו אפותקר, לאימוץ של ענני המיחשוב והתוכנות למכשירים ניידים, עתידה להניב את הפירות המיוחלים ● לטענת ליין, ההנהלה הנוכחית משלמת על שגיאות העבר ● "מארק הארד לא השקיע. הוא הבעיר את הבית כדי לרצות את וול סטריט. ליאו אינו אדם כזה", אמר ליין והוסיף, כי אפותקר מתמקד בצמיחה של HP לטווח הארוך

המפנה בחברת HP הוא פרויקט ארוך טווח, שיחייב השקעות נוספות בפעילות – אמר יו"ר החברה ואיש הון הסיכון ריי ליין. בתום שני רבעונים מאכזבים שבהם היו המכירות נמוכות מהצפוי, החלו גורמים בוול סטריט לתהות אם האסטרטגיה של המנכ"ל ליאו אפותקר, לאימוץ של ענני המיחשוב והתוכנות למכשירים ניידים, עתידה להניב את הפירות המיוחלים.

ליין, שהוא שותף ומנהל בחברת הון הסיכון קליינר פרקינס קופילד אנד באיירס, ואשר כיהן בעבר גם כמנהל בכיר באורקל (Oracle), הצטרף לחברת HP במקביל לאפותקר, לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם הארד בנסיבות שזכו להד רב. לטענת ליין, ההנהלה הנוכחית משלמת על שגיאות העבר.

ליין טוען, כי הקיצוצים בהוצאות שבהם נקטו שני המנכ"לים הקודמים פגעו ביכולתה של החברה להתחרות. "זו אינה משימה לשלושה חודשים", אמר ליין והוסיף כי אפותקר מתמקד בצמיחה של HP לטווח הארוך. "מארק הארד לא השקיע. הוא הבעיר את הבית כדי לרצות את וול סטריט. ליאו אינו אדם כזה". ליין ואפותקר מיודדים מזה כעשרים שנים.

אפותקר, מנכ"ל סאפ (SAP) לשעבר, שמינויו התקבל בוול סטריט בהסתייגות רבה, חולל זעזועים בהנהלה של HP והכריז על כוונתו להכניס את החברה לשווקים חדשים. אולם, מאז שמונה אכזב את המשקיעים פעם אחר פעם, כשהכריז על הפחתות של תחזית המכירות, ועורר תהיות באשר ליכולתו להשיב את החברה למסלול של צמיחה. מאז שנכנס אפותקר לתפקידו, לפני כשמונה חודשים, ירד השער של מניות HP ב-11%, בעוד שהמדד המשולב של נסדא"ק עלה ב-13%.

ליין, חובב טכנולוגיה ירוקה ומשקיע ידוע, ציין כי לא חיפש מינוי ציבורי במועצת מנהלים כלשהי, אך נעתר לאחר שחברת ההיי-טק הגדולה בעולם (לפי הכנסות) ביקשה ממנו להצטרף. "חשבתי שאוכל לסייע", אמר ליין, שמבקש לתרום מניסיונו ביזמות כדי להשיב את הענקית מוול סטריט למסלול של צמיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים