דו"ח: זינוק של 77% בניצול רוחב הפס הסלולרי במחצית 2011

51% מהמפעילים הסלולריים הפסיקו להציע ללקוחותיהם חבילות גלישה ללא הגבלה ומציעים תחתן חבילות גלישה מבוססות יישומים - כך עולה מדו"ח MobileTrends של אלוט תקשורת הישראלית, שסוקר את דפוסי הגלישה הסלולרית בעולם ● כמו כן, יישומי הווידיאו נותרו צרכני רוחב הפס הגדולים ביותר, חלה עלייה תלולה בגלישה מהסלולר לרשתות חברתיות ואתר האינטרנט הכי פופולרי על הגולשים באמצעות המכשירים הניידים הוא יו-טיוב

הצמיחה העקבית בגלישה הסלולרית נמשכה גם במחצית הראשונה של 2011, וניצול רוחב הפס הסלולרי גדל בתקופה זו ב-77% – כך עולה מדו"ח תעבורת הרשת MobileTrends שפרסמה אלוט תקשורת.

הדו"ח סוקר את דפוסי הגלישה הסלולרית בעולם, בהתבסס על מידע שנאסף מרשתות סלולריות של לקוחותיה של אלוט, שמספקת פתרונות מיטוב ופתרונות מניבי הכנסות עבור מפעילי תקשורת קווית וניידת בעולם.

על פי הדו"ח, יישומי הווידיאו נותרו צרכני רוחב הפס הגדולים ביותר, עם זינוק של 93% במהלך המחצית הראשונה של 2011. למרות השפעתם המינורית על הצריכה הכוללת של רוחב הפס, רשמו יישומי ה-VoIP והמסרים המיידיים את הצמיחה הגבוהה ביותר בתקופה זו, עם זינוק של 101% בשימוש בהם. מגמה זו תואמת את הירידה בהכנסות שחווים באחרונה המפעילים הסלולריים משימוש בהודעות SMS ו-MMS. נתון נוסף שעולה מהדו"ח מצביע על כך שמספר הולך וגדל של מפעילים סלולריים מציע ללקוחות חבילות גלישה מבוססות יישומים, ומרבית אותם מפעילים הפסיקו להציע חבילות גלישה ללא הגבלה.

אתר האינטרנט הסלולרי הפופולרי ביותר נותר יו-טיוב (YouTube), עם נתח של 22% מכלל השימוש ברוחב הפס למכשירים הניידים ו-52% מכלל אתרי הווידיאו סטרימינג. App Store של אפל (Apple) הובילה את תחום היישומים, כשריכזה 84% מנפח הורדות היישומים הסלולריים, לעומת 13% ל-Android Market של גוגל (Google).

סקייפ (Skype) המשיכה להוביל את שוק ה-VoIP, עם צריכה של 82% מרוחב הפס של היישומים הסלולריים לשוק זה. זאת, למרות ירידה קלה שנרשמה בנתח השוק של סקייפ, בשל כניסה של יישומי VoIP חדשים, דוגמת Viber. עוד עולה מהדו"ח, כי חלו עליות תלולות בגלישה ברשתות החברתיות המובילות ממכשירי הסלולר. כך, הגלישה הסלולרית בפייסבוק (Facebook) זינקה ב-166% והגלישה בטוויטר (Twitter) – ב-297%. כמו כן, יצוין ש-32% מחברות הסלולר שנסקרו אימצו מודלי חיוב מבוססי יישומים.

"יישומים חיצוניים העושים שימוש באינטרנט (OTT) ממשיכים להעביר את הכוח מחברות הסלולר לספקיות התוכן והיישומים", אמר רמי הדר, נשיא ומנכ"ל אלוט תקשורת. "הדבר מציב אתגר מהותי בפני חברות הסלולר, והן כבר החלו לתת לו מענה באמצעות גיוון תכניות החיוב ללקוחות ומעבר מחבילות גלישה ללא הגבלה למודלי חיוב מבוססי יישומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים