חשש: חיקויים של התולעת סטוקסנט עלולים לפגוע במערכות קריטיות בארצות הברית

התולעת סטוקסנט נתגלתה לראשונה בחודש יולי האחרון, ואופיינה כמזיק מתוחכם שנועד לפגוע במערכות פיקוד ובקרה של מפעלי תעשייה, תוך ניצול פרצות שעד אז לא היו מוכרות במערכות חלונות ובתוכנות של חברת סימנס ● בדיון שנערך אתמול (ג') בוועדת משנה של הוועדה לאנרגיה וסחר בבית הנבחרים האמריקני ציינו בכירים במשרד האמריקני לביטחון פנים, כי הם חוששים שפרטים טכניים ודגימות קוד של סטוקסנט דלפו ועלולים לשמש לפגיעה בתשתיות קריטיות של ארצות הברית

בכירים במשרד האמריקני לביטחון פנים הזהירו כי פורצים עלולים לתקוף את תחנות הכוח של ארצות הברית, מתקנים לטיהור מים ותשתיות קריטיות נוספות באמצעות חיקויים של התולעת סטוקסנט (Stuxnet), אשר פגעה בפעילות הגרעינית של איראן.

התולעת סטוקסנט נתגלתה לראשונה בחודש יולי האחרון, ואופיינה כמזיק מתוחכם שנועד לפגוע במערכות פיקוד ובקרה (SCADA) של מפעלי תעשייה, תוך ניצול פרצות שעד אז לא היו מוכרות במערכות חלונות ובתוכנות של חברת סימנס. על פי החשד תוכננה התולעת על ידי גורמים בארצות הברית ו/או בישראל.

בדיון שנערך ביום ג' בוועדת משנה של הוועדה לאנרגיה וסחר בבית הנבחרים האמריקני ציינו בכירים במשרד האמריקני לביטחון פנים כי הם חוששים שפרטים טכניים ודגימות קוד של סטוקסנט דלפו ועלולים לשמש לפגיעה בתשתיות קריטיות של ארצות הברית.

"אנו חוששים שתוקפים עלולים להשתמש במידע הזמין על הקוד כדי לפתח גרסאות שיפגעו במערכות בקרה שלנו", הזהירו רוברטה סטמפלי ושון פי. מק'גורק. "עותקים של הקוד של סטוקסנט, בגרסאות שונות, זמינים כבר מזה זמן".  עוד ציינו, כי "אנו מוסיפים לנתח דגימות בניסיון לצמצם את התפוצה של מזיקים כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים