גרטנר: ענקיות האבטחה איבדו נתח שוק משמעותי לטובת שחקניות צעירות וזריזות

חמש השחקניות הגדולות בשוק האבטחה - סימנטק, מק'אפי, טרנד מיקרו, יבמ ו-CA - רשמו במחצית השנייה של העשור הקודם ירידה דרמטית בנתח שלהן - מ-60% ב-2006 ל-44.3% ב-2010 ● הנתח של המדורגת ראשונה, סימנטק, ירד בתקופה המדוברת מ-29.5% ל-18.9% ● לדברי בכיר בגרטנר, החברות הקטנות מצליחות לזהות בצורה טובה יותר מהגדולות את הצרכים של הלקוחות הארגוניים ואת האיומים החדשים, ולספק עבורם מענה טוב יותר

זהירות: פרצה במערכת מידע של מערכת החינוך. צילום אילוסטרציה: BigStock

השחקניות המובילות בעולם אבטחת המידע איבדו במחצית השנייה של העשור הקודם נתח שוק משמעותי לטובת חברות אבטחה צעירות, זריזות וגמישות – כך קובעת גרטנר (Gartner) בדו"ח חדש שהוציאה.

על פי חברת המחקר, הנתח של חמש השחקניות הגדולות – סימנטק (Symantec), מק'אפי (McAfee), טרנד מיקרו (Trend Micro), זרוע האבטחה של יבמ (IBM) ו-CA – עמד ב-2006 על 60%, בעוד שבסוף 2010 הוא ירד ל-44.3%. כלל שוק התוכנות לאבטחת מידע הגיע ב-2010 ל-16.5 מיליארד דולרים.

הנתח של המדורגת ראשונה, סימנטק, ירד בתקופה המדוברת מ-29.5% ל-18.9%. המדורגת שנייה, מק'אפי, רשמה ירידה מ-12.3% ל-10.4%. טרנד מיקרו צמצמה את נתח השוק שלה מ-8.1% ל-6.3%. יבמ אחזה ב-2006 ב-5.3% מהשוק לעומת 4.9% בשנה שעברה. CA חוותה ירידה מ-5% ל-3.8%.

לדברי רוגרו קונטו, מנהל מחקר בגרטנר, "שוק אבטחת המידע חווה תהליך מתמשך של קונסולידציה, מה שמגדיל את הכוח ואת נתח השוק של החברות הגדולות בתחום. ולמרות זאת, החברות הצעירות, הקטנות והזריזות, מגדילות באופן עקבי ומשמעותי את נתח השוק שלהן".

קונטו הסביר, כי החברות הקטנות מצליחות לזהות בצורה טובה יותר מהחברות הגדולות את הצרכים של הלקוחות הארגוניים, משתמשי הקצה, ואת האיומים החדשים, ולספק עבורם מענה טוב יותר. "החברות הצעירות הללו מכירות טוב יותר את עולם הפשע הקיברנטי ואת היכולות של ההאקרים ושל מפיצי הנוזקות, שפעמים רבות עובדים בשירות ארגוני פשע מאורגן, ומצליחות לספק מענה אבטחתי טוב יותר. בנוסף, הן מצליחות לתפוס טוב יותר את השינויים הארגוניים שמתרחשים במחלקות ה-IT ולתת מענה מהיר וטוב יותר גם לכך".

לדבריו, שוק אבטחת המידע צפוי להמשיך ולהיות דינמי, וחברות גדולות יוסיפו לרכוש חברות קטנות. הוא חוזה, כי האיומים החדשים יניעו את השוק ויביאו לאספקת פתרונות אבטחת מידע חדשניים מכיוונן של אותן חברות אבטחת מידע צעירות וקטנות.

"שוק האבטחה ממשיך לספק הזדמנויות יפות לצמיחה הן לענקיות האבטחה והן לחברות הסטארט-אפ הפועלות בתחום", סיכם קונטו. "הוא ימשיך להיות תחרותי, עם שחקניות רבות על המגרש".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ערן

    ביטדיפנדר ואי סט לוקחות את כל החברות הענקיות בסיבוב, יש לביטדיפדר פשוט מוצר מנצח ומתאים לעולם העסקי SMB,

אירועים קרובים