חיל הים הטמיע מערכת שיחות ועידה בווידיאו בהיקף מאות אלפי שקלים

עד כה הותקנה המערכת ב-150 חדרים ועד סופו של הפרויקט היא תותקן ב-150 חדרים נוספים ● סא"ל גל שלו, מפקד ממת"ם - מערכות מידע, תהליכים ומיחשוב - בחיל הים ציין שבאמצעות המערכת נערכים כיום בממוצע כ-20 דיונים בשבוע, והמטרה היא להגדיל נתון זה ולקצץ בחצי את נסיעותיהם של משתתפי הישיבות

חיל הים מטמיע בימים אלה, במטה ובבסיסים שלו ברחבי הארץ, מערכת שיחות ועידה בווידיאו של מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט החל לפני שנה וצפוי להסתיים בשנה הבאה. היקפו עומד על מאות אלפי שקלים.

ההטמעה של פלטפורמת Office Communications Server 2007 בוצעה על ידי אנשי ממת"ם בחיל (ר"ת מערכות מידע, תהליכים ומיחשוב), בראשות סא"ל גל שלו. עד כה הותקנה המערכת ב-150 חדרים ועד סופו של הפרויקט היא תותקן ב-150 חדרים נוספים.

לדברי סא"ל שלו, המערכת נועדה לצרכים מבצעיים ומנהלתיים כאחד, ומטרתה היא לחסוך זמן, דלק ומשאבים. "המערכת מאפשרת לקציני המטה בדרג הביניים, מאל"מ ומטה, לערוך דיונים משותפים או לצרף לדיון המתקיים בעולם הפיזי, לדוגמה – בתל אביב, משתתפים נוספים – מחיפה, אילת או אשדוד".

סא"ל שלו ציין, כי באמצעות המערכת נערכים כיום בממוצע כ-20 דיונים בשבוע וכי המטרה היא להגדיל נתון זה. הוא אמר, כי עיקר החיסכון, בסך של מאות אלפי שקלים בשנה, נובע מכך שמשתתפי הדיונים לא צריכים יותר להגיע לתל אביב. היעד של החיל הוא לצמצם בכמחצית את הנסיעות של משתתפי הדיונים.

"השימוש במערכת דורש שינוי של תרבות ארגונית, והדבר מחלחל בהדרגה למשתתפי הדיונים, שמבינים את התועלות ממערכת שיחות הוועידה בווידיאו", הוסיף סא"ל שלו.

לדבריו, "עלויות המערכת נמוכות, והן נותנות מענה מספק באיכות התמונה ואיכות השמע, לצד יכולות נוספות, בהן שיתוף שולחן עבודה על מסמכי אופיס (Office). בשל העלויות הנמוכות של המערכת הצלחנו לקבל עליה החזר השקעה מיידי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים