RIM קוראת למפתחים לשלב ביישומים את תוכנת המסרים המיידיים של מכשירי בלקברי

החברה, שרואה בתוכנת המסרים המיידיים שלה כאחת הרשתות החברתיות הגדולות בעולם, חשפה עדכון שאמור לעודד את המפתחים לשלב את הכלי ביישומים שלהם ● שילוב הכלי ביישום מצד שלישי ברמה הפשוטה ביותר כרוך בהוספה של שלוש שורות קוד בלבד, ושימוש מתקדם יותר יכול לאפשר ניתוב של כל התעבורה דרך שרתי RIM

RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי (Blackberry), מעוניינת שהמפתחים ישלבו את הכלי הפופולרי של החברה למסרים מיידיים (BlackBerry Messenger או, בקיצור, BBM) ביישומים שהם מציעים על מנת לאפשר לחברים לשחק משחקים, לשתף תכנים, לדון בחדשות ולקבוע פגישות.

בחברה רואים בכלי BBM כאחת הרשתות החברתיות הגדולות בעולם, והיא חשפה עדכון שאמור לעודד את המפתחים לשלב את הכלי ביישומים שלהם. זאת, אף על פי שחנות היישומים של בלקברי, BlackBerry App World, זוכה לפי שעה לפחות עניין בהשוואה לחנויות היישומים של אפל (Apple) ושל גוגל (Google).

כ-45 מיליון בני אדם משתמשים כיום בכלי BBM כדי להתכתב בהודעות טקסט, לשלוח תמונות ולהעביר קבצים מבלי לשלם תמורת זמן אוויר ברשת הסלולרית. כ-70% מבעלי מכשירי הבלקברי משתמשים בכלים הללו מדי יום.

"הכלי יכול לאפשר למפתחים להציע חוויית שימוש שונה לחלוטין", אמר אליסטייר מיטצ'ל, סגן נשיא לפלטפורמת BBM ב-RIM.

לדברי מייק קירקופ, מנהל לקשרי מפתחים בחברה, שילוב הכלי ביישום מצד שלישי ברמה הפשוטה ביותר כרוך בהוספה של שלוש שורות קוד בלבד. שימוש מתקדם יותר יכול לאפשר ניתוב של כל התעבורה דרך שרתי RIM. השימוש בכלי עשוי להוביל, על פי קירקופ, לכך שהמשתמשים יעשו שימוש ממושך יותר ביישום ואף יפיצו אותו בהפצה ויראלית לחבריהם. "מבחינתו של כל מפתח, שימוש ממושך יותר ביישום והפצתו לאנשים רבים יותר הן שתי הסוגיות העיקריות שעל סדר היום", אמר.

על היישומים הראשונים שבהם ישולב כלי BBM נמנים שירותי המיקום Foursquare ו-Poynt, אתר החדשות האפינגטון פוסט (Huffington Post) והדפדפן Wikitude.

"מדובר במפנה חיובי מבחינתה של החברה, אבל צריך לקחת בחשבון את המתחרים, קטנים כגדולים", אמר ג'וש מרטין, אנליסט שמתמחה ביישומים מחברת Strategy Analytics.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים