תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | יתרונות הווירטואליזציה של סיטריקס ב-Data Center הארגוני

28/07/2011 14:47

מאת דרור מרדכי, מנהל טכנולוגיות סיטריקס, קבוצת אמן

פתרונות העברת יישומים ושולחנות עבודה וירטואליים הופכים בעת האחרונה למוצרים אשר יותר ויותר ארגונים רואים את הפוטנציאל הגלום בהם. מהפיכת מחשוב הענן, הקורמת עור וגידים, תורמת לכך שפתרונות אלה, אשר עד כה היו מבוזרים, מתחילים להיות חלק בלתי נפרד מה- Data Center הארגוני, בין אם הוא פיזי או נמצא בענן.

חברת סיטריקס (Citrix), המיוצגת בישראל על ידי קבוצת אמן, מספקת כיום פתרונות מקצה לקצה המותאמים ל-Data Center, תוך התחשבות בצרכי הגדילה אל עבר הענן הפרטי או הציבורי. סט פתרונות זה מאפשר מתן שירות לכל משתמש ארגוני, מכל מקום בעולם ומכל מכשיר. פתרונות אלה אינם מהווים רק תשתית וירטואלית לשולחנות עבודה (VDI), אלא חלק ממערך פתרונות שסיטריקס קוראת לו FlexCast המאפשר לחברה לספק שולחנות עבודה, יישומים, networking ואבטחת מידע – הכל תחת פתרון גג אחד, המסוגל לעבוד בכל תשתית (של מיקרוסופט, VMware ואחרות) ולהתממשק לסביבת הלקוח. זהו Data Center דינאמי אמיתי, המתאים לכל ארגון.

החיבור בין מרכז הנתונים (Data Center) למשתמש הסופי נעשה ע"י שימוש במוצרים של סיטריקס, המהווים יחדיו את התווך הוירטואלי: מוצר ה-XenServer המספק תשתית כשירות (IaaS), ה-XenDesktop המספק שולחנות עבודה כשירות (DaaS) וה-XenApp – תוכנה כשירות (SaaS). לכל אלה מצטרפות יכולות נוספות חשובות כגון: נתבים וירטואליים בחוות השרתים, האצת רשתות (NetScaler) ווירטואליזציה של אחסון (storage) ויכולות נוספות של ה-XenDesktop לניהול אחסון בצורה חכמה וחסכונית.

דרור מרדכי, מנהל טכנולוגיות סיטריקס, קבוצת אמןשני מוצרים מובילים של החברה מסייעים להעברת נתונים בצורה מהירה ובכך משרתים את ה-Data Center הארגוני: ה-NetScaler, המגיע בגרסת חומרה או תוכנה (וירטואלי) מאפשר האצה של יישומי רשת ו-SSL VPN ומספק פתרונות של זמינות גבוהה, המשכיות עסקית ואיזון עומסים. 80 אחוזים מתעבורת האינטרנט העולמית עוברת כיום דרך מוצר זה. ה-Branch Repeater של סיטריקס מבצע אופטימיזציית WAN אשר מאיצה את תעבורת הרשת, על כל סוגיה ועוזרת לספק חוויית משתמש גבוהה לעובדים בסניפים מרוחקים של הארגון.

כלל הרכיבים שהוזכרו לעיל מתחברים לענן בעזרת שני מוצרים חדשים שהוכרזו על ידי סיטריקס לאחרונה. המוצר הראשון הינו ה-NetScaler Cloud Gateway המותקן ב-"דלת הראשית" של ה-Data Center הארגוני ומסייע לאנשי ה- IT לנהל העברה של יישומי SaaS, רשת ואפליקציות למשתמשי הקצה. המוצר השני, ה-NetScaler Cloud Bridge מותקן ב-"דלת האחורית" של ה-Data Center ומאפשר יכולת קישור למרכז הנתונים על ידי העברת נתונים באופן חלק ומאובטח ממנו לשירות ענן חיצוני. שני המוצרים נבנו על בסיס פלטפורמת ה-NetScaler SDX שהוכרזה לאחרונה. המוצרים כבר נבחנו על ידי ארגונים מובילים בעולם ונמצאו יעילים ואמינים.

אחת הסוגיות המדירות שינה מעיני המנמ"רים כאשר הם חושבים על מחשוב ענן הינה סוגיית אבטחת המידע. התשובה של סיטריקס היא שילוב של ה-NetScaler Cloud Bridge וה-Access Gateway. ב-NetScaler ישנו פיירוול אפליקטיבי (WAF) וב-Access Gateway ישנו פתרון SSL VPN המאפשר חיבור ב-Tunneling של SSL VPN ואו ICA Proxy לארגון מכל מכשיר נייד, תוך התממשקות מלאה ויכולות גישה חכמה עפ"י הרשאות.

שיתוף הפעולה הפנים ארגוני בין אנשי סיטריקס בקבוצת אמן לאנשי ארטנט באותה קבוצה, להם מומחיות בתחומי תכנון, ייעוץ והקמה של Data Centers, מניב פתרונות יצירתיים, חכמים וחסכוניים ללקוחות המעוניינים להקים מרכזי נתונים מהדור הבא.

אירועים קרובים