השבוע שהיה

השבוע קרא השר מיכאל איתן לציבור להציע הצעות לפתרון משבר הדיור בפייסבוק ● כך, המחאה שהחלה ברשת החברתית הפופולרית, ממשיכה להיעזר בשרותיה ● אולי הכסף שתחסוך הממשלה ממכרז התקשורת הענק שהסתיים השבוע, יוקצו לטובת המצוקה ● נושאים נוספים שהעסיקו אותנו: מובייל, לינוקס וכמובן המענק הממשלתי לאינטל

מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב החלה בפייסבוק (Facebook), והשבוע היא חזרה אליו, הפעם בצורת דיונים על הפתרונות המבוקשים. יוזמה של השר מיכאל (מיקי) איתן העלתה לרשת פורום שבו מתבקשים האזרחים לא רק לקטר ולהפגין – אלא גם להציע הצעות. השר איתן התחייב להביא את ההצעות המעשיות ביותר לשולחן הממשלה.

העובדה שהשר איתן יזם את המהלך כמעט לבדו, מלמדת שעם כל הדיבורים על המודעות לעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, השימוש בכלים פשוטים וזמינים לא עולה על דעתם של מקבלי ההחלטות. אם טרם עשו זאת שם בירושלים, כדאי לחברי הממשלה לעיין בדו"ח ה-MoneyTree של PWC, לפיו גם ברבעון השני חל גידול בקצב ההשקעות בחברות ישראליות. כך, הם יגלו, שלמרות שהנתונים הללו חיוביים ביותר, הם לא משפיעים על אלו שלא מצליחים לגמור את החודש. אגב, אם למישהו היה ספק, במאהלים האלה יושבים גם אנשי היי-טק.

ראש הממשלה אומר, כי אחת הסיבות למצוקת הדיור היא הבירוקרטיה וחוסר הסדר במינהל מקרקעי ישראל. עם קצת רצון טוב וראש פתוח אפשר לחסוך ולייעל מערכות בכל פינה. כך, השבוע נתבשרו כל הספקים העובדים עם הממשלה, כי חגיגת התשתיות בתחום הכבילה הסתיימה. משרד האוצר פרסם תוצאות מכרז בו זכו בינת יישום ומגלקום, ומעתה הן יחדשו ויתחזקו את כל תשתיות הממשלה. עד עכשיו נערכה שורה ארוכה של מכרזים בתחום וכל ספק "חגג" על חשבוננו. עכשיו, בזכות המכרז החדש, תהיה קופת המדינה עשירה בעוד כמה עשרות מיליוני שקלים, שאולי יופנו לבניית דירות לצעירים.

השבוע נזכרנו גם שאם יש נושא אחד שמדיר שינה מעיניהם של המנמ"רים, הוא טרנד המובייל. הם לא אוהבים את זה, אבל כמו שאמר להם גדי גילאון במפגש פורום C3: "מנמ"רים שלא ייכנסו מרצונם לעולם הנייד כיום – ייגררו אליו בכפייה וישלמו מחירים". יש לכך היבטים רבים – החל מאבטחה ועד לקניין רוחני. הקצב הוא רצחני והפתרונות לא תמיד בנמצא. לכן, חייבים ראש גדול.

מהצד האחר של הנושא, למדנו שחגיגת הסלולר ויישומי הסמארטפון עשויה להסתיים יום אחד. הסיבה: אנו מתקרבים לקו האדום של ניצול רוחב הפס הסלולרי של מרבית החברות הגדולות. יו-טיוב (YouTube) וסקייפ (Skype), באופן לא מפתיע, הם הזללנים הגדולים ביותר. מ-פ-ח-י ד.

מה קורה ב-HP? יו"ר החברה, ריי ליין, אמר השבוע בהתבטאות נדירה, כי תוכניותיו של המנכ"ל, ליאו אפותקר, לשנות את פניה של החברה ולהצעיד אותה אל עולם המובייל, ראויות להערכה, אבל הן תוכניות לטווח ארוך. רוצה לומר: כל הכבוד, אדוני המנכ"ל, אותי שכנעת – אבל לא בטוח שהמשקיעים יהיו סבלניים מספיק בשביל לחכות עוד שנתיים. ויש כמובן אשם: מארק הארד, מנכ"ל HP הקודם, שנזרק מהחברה עקב פרשיית מין. תקופתו זכורה לרבים כעידן של קיצוצים ופיטורים. את המחיר, אומרים ב-HP, משלמת החברה היום.

השבוע גם היינו עדים לפיסה קטנה של היסטוריה בביצה המקומית שלנו: נס טכנולוגיות פרסמה את התוצאות האחרונות שלה לבורסות בתל אביב ובניו יורק. מעתה והלאה כבר לא נוכל לנבור בספרי החברה, שבעקבות רכישתה על ידי חברה מקבוצת סיטי (Citi), הפסיקה להיות ציבורית. חתיכת היסטוריה…

ויש עוד פיסת היסטוריה קטנה: מערכת ההפעלה הפתוחה לינוקס (Linux) תחגוג בקרוב 20. קשה להאמין שמשהו שהחל באופן שמזכיר את מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד, הפך לתוכנה בתפוצה בינלאומית אדירה שכובשת שטחים מרכזיים בארגונים. לרגל המאורע, תצא בקרוב גרסה חדשה של גרעין (קרנל) הלינוקס – גרסה 3.0.

ובחזרה לישראל, השבוע נגמר עוד סיבוב של היאבקות טיפשית ומיותרת בין פקידי האוצר לבין ענקית השבבים אינטל (Intel). המדינה תוציא מכיסה מיליארד שקלים כדי להשתתף בהוצאות של אינטל בהרחבת המפעל הקיים ובהקמת מפעל הרכבה חדש בצפון. נראה ששוב יש להוקיר את הסבלנות האמריקנית הבלתי נגמרת, למרות מסע הייסורים המיותר שהעבירה אותה ממשלת ישראל – זו שחושבת שבסופו של דבר אנחנו עושים להם טובה שאנו משתתפים בתוכניות שלהם להקים פה מפעלים חדשים ולספק לנו תעסוקה. החזרות לסיבוב הבא כבר בעיצומן…

שיהיה שבוע טוב וקריר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים