IDC: ירידה של 10% במכירות המחשבים הניידים בישראל; דל מובילה את השוק

מספר המחשבים הניידים שנמכרו בארץ ברבעון השני של 2011 עמד על 123 אלף יחידות לעומת 137 אלף ברבעון השני של 2010 ● המכירות של דל זינקו ב-70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-88% לעומת הרבעון הראשון של 2011 ● סמסונג רשמה זינוק של 120% "בלבד" במספר המחשבים הניידים שמכרה, לעומת צמיחה של 178.5% ברבעון הראשון של השנה

00:00
00:00
האזינו לכתבה
colbass.com כתבה זו תועבד בפעם הראשונה |

האם מכירות הטאבלטים מתחילות להשפיע על מכירות המחשבים הניידים גם בארץ? לפי דו"ח IDC לרבעון השני של 2011, שהגיע לידי אנשים ומחשבים, ירדו מכירות המחשבים הניידים בישראל בכ-10% ברבעון השני של השנה לעומת זה של השנה שעברה, והסתכמו בכ-123 אלף יחידות לעומת כ-137 אלף. מדובר בירידה חזקה אף יותר – של 24% – בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, שבו נמכרו כ-161 אלף מחשבים ניידים.

עם זאת, חברה אחת לפחות יכולה להיות מאוד מרוצה מהתוצאות שרשמה בעולם המחשבים זה ברבעון השני של השנה: דל (Dell) זינקה למקום הראשון בטבלת מכירות המחשבים הניידים, לאחר מספר שנים שבהן הוא היה שייך באופן כמעט קבוע ל-HP. דל מכרה ברבעון השני של 2011 כ-29 אלף מחשבים ניידים – נתון המהווה עלייה של 69.7% אל מול הרבעון השני של 2010. מה שאולי אף יותר חשוב מכך הוא שהחברה רשמה עלייה של כ-3,000 יחידות לעומת הרבעון הראשון, והגיעה לנתח שוק של 23.6% בהשוואה ל-12.5% בלבד ברבעון המקביל ב-2010 – זינוק של 88%.

סמסונג (Samsung) רשמה אף היא עליות בולטות, אם כי פחות מאשר ברבעון הראשון של השנה. באותו רבעון היא הציגה צמיחה של לא פחות מ-178.5% לעומת הרבעון הקודם, בעוד שבזה הנוכחי היא "הסתפקה" בזינוק של 120% לכ-12.3 אלף יחידות. בפעם הראשונה רושמת סמסונג נתח שוק דו-ספרתי – 10% (לעומת 4.1% ברבעון השני של 2010 ו-8.7% ברבעון הראשון של 2011). עם זאת, היא מכרה כ-1,500 מחשבים פחות מאשר ברבעון הראשון.

HP ירדה למקום השני עם נתח שוק של 16.3% בלבד, תוך שהיא מאבדת קצת יותר מ-2% במונחים של שנה לשנה (או ירידה של 12%). מספר היחידות שהיא מכרה ברבעון עומד על קצת יותר מ-20 אלף יחידות לעומת יותר מ-25 אלף ברבעון המקביל ב-2010. אל מול הרבעון הראשון של 2011, שבו היא מכרה כ-30 אלף יחידות, מצבה של סמסונג חמור אף יותר: מספר היחידות שמכרה החברה ירד ב-33% במונחים של חודש לחודש. היא מכרה כ-30 אלף יחידות.

לנובו (Lenovo), שברבעון השני של 2010 הייתה במקום השני עם 16.1% מהשוק, ירדה ברבעון הנוכחי למקום השלישי עם 15%, בדומה מאוד למיקום ולנתח השוק שלה ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. היא מכרה במהלך הרבעון כ-18 אלף יחידות – 4,000 פחות בהשוואה שנתית וכ-31% פחות לעומת תחילת 2011, אז מכרה כ-26 אלף מחשבים.

אייסר (Acer), עם מכירות של 2,750 יחידות בלבד ברבעון השני של 2011, סבלה מהתמוטטות של ממש בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010, אז מכרה 14.8 אלף יחידות. החברה ירדה מהמקום השלישי לזה התשיעי, עם צניחה של 81%.

מהנתונים עולה, כי אייסר ו-HP ביחד תרמו כמעט 50% מהירידה לעומת הרבעון הראשון של 2011.

במקום הרביעי ברשמיה נשארה אסוס (Asus), עם אלף יחידות פחות מלנובו ו-3,000 יותר מאשר מספר המחשבים הניידים שמכרה ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של אסוס עמד על 14.1% – עלייה של 17.9% במספר היחידות ו-30% בנתח השוק, במונחי שנה לשנה. לעומת זאת, החברה סבלה מירידה של כ-3,500 יחידות שמכרה לעומת הרבעון הראשון של 2011.

טושיבה (Toshiba) ירדה מנתח שוק של 9.1% ברבעון השני של 2010 ל-4.4% בלבד ברבעון המדווח, ואיבדה גם היא נפח מכירות משמעותי, כשמכרה 5,422 מחשבים בלבד. LG נפלה בכ-3,500 יחידות במונחי שנה לשנה (32.8% פחות) וירדה ל-5.5% בלבד מהשוק, ואפילו אפל (Apple), שגם כך אינה מוכרת הרבה מחשבים ניידים בארץ, ירדה בשיעור ניכר, של ב-27.2% – מ-1,727 ל-1,258 יחידות. כמו בשנים עברו, גם השנה סוגרת אפל את רשימת עשר החברות המובילות בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים