IDC: ירידה של 10% במכירות המחשבים הניידים בישראל; דל מובילה את השוק

מספר המחשבים הניידים שנמכרו בארץ ברבעון השני של 2011 עמד על 123 אלף יחידות לעומת 137 אלף ברבעון השני של 2010 ● המכירות של דל זינקו ב-70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-88% לעומת הרבעון הראשון של 2011 ● סמסונג רשמה זינוק של 120% "בלבד" במספר המחשבים הניידים שמכרה, לעומת צמיחה של 178.5% ברבעון הראשון של השנה

האם מכירות הטאבלטים מתחילות להשפיע על מכירות המחשבים הניידים גם בארץ? לפי דו"ח IDC לרבעון השני של 2011, שהגיע לידי אנשים ומחשבים, ירדו מכירות המחשבים הניידים בישראל בכ-10% ברבעון השני של השנה לעומת זה של השנה שעברה, והסתכמו בכ-123 אלף יחידות לעומת כ-137 אלף. מדובר בירידה חזקה אף יותר – של 24% – בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, שבו נמכרו כ-161 אלף מחשבים ניידים.

עם זאת, חברה אחת לפחות יכולה להיות מאוד מרוצה מהתוצאות שרשמה בעולם המחשבים זה ברבעון השני של השנה: דל (Dell) זינקה למקום הראשון בטבלת מכירות המחשבים הניידים, לאחר מספר שנים שבהן הוא היה שייך באופן כמעט קבוע ל-HP. דל מכרה ברבעון השני של 2011 כ-29 אלף מחשבים ניידים – נתון המהווה עלייה של 69.7% אל מול הרבעון השני של 2010. מה שאולי אף יותר חשוב מכך הוא שהחברה רשמה עלייה של כ-3,000 יחידות לעומת הרבעון הראשון, והגיעה לנתח שוק של 23.6% בהשוואה ל-12.5% בלבד ברבעון המקביל ב-2010 – זינוק של 88%.

סמסונג (Samsung) רשמה אף היא עליות בולטות, אם כי פחות מאשר ברבעון הראשון של השנה. באותו רבעון היא הציגה צמיחה של לא פחות מ-178.5% לעומת הרבעון הקודם, בעוד שבזה הנוכחי היא "הסתפקה" בזינוק של 120% לכ-12.3 אלף יחידות. בפעם הראשונה רושמת סמסונג נתח שוק דו-ספרתי – 10% (לעומת 4.1% ברבעון השני של 2010 ו-8.7% ברבעון הראשון של 2011). עם זאת, היא מכרה כ-1,500 מחשבים פחות מאשר ברבעון הראשון.

HP ירדה למקום השני עם נתח שוק של 16.3% בלבד, תוך שהיא מאבדת קצת יותר מ-2% במונחים של שנה לשנה (או ירידה של 12%). מספר היחידות שהיא מכרה ברבעון עומד על קצת יותר מ-20 אלף יחידות לעומת יותר מ-25 אלף ברבעון המקביל ב-2010. אל מול הרבעון הראשון של 2011, שבו היא מכרה כ-30 אלף יחידות, מצבה של סמסונג חמור אף יותר: מספר היחידות שמכרה החברה ירד ב-33% במונחים של חודש לחודש. היא מכרה כ-30 אלף יחידות.

לנובו (Lenovo), שברבעון השני של 2010 הייתה במקום השני עם 16.1% מהשוק, ירדה ברבעון הנוכחי למקום השלישי עם 15%, בדומה מאוד למיקום ולנתח השוק שלה ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. היא מכרה במהלך הרבעון כ-18 אלף יחידות – 4,000 פחות בהשוואה שנתית וכ-31% פחות לעומת תחילת 2011, אז מכרה כ-26 אלף מחשבים.

אייסר (Acer), עם מכירות של 2,750 יחידות בלבד ברבעון השני של 2011, סבלה מהתמוטטות של ממש בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010, אז מכרה 14.8 אלף יחידות. החברה ירדה מהמקום השלישי לזה התשיעי, עם צניחה של 81%.

מהנתונים עולה, כי אייסר ו-HP ביחד תרמו כמעט 50% מהירידה לעומת הרבעון הראשון של 2011.

במקום הרביעי ברשמיה נשארה אסוס (Asus), עם אלף יחידות פחות מלנובו ו-3,000 יותר מאשר מספר המחשבים הניידים שמכרה ברבעון המקביל אשתקד. נתח השוק של אסוס עמד על 14.1% – עלייה של 17.9% במספר היחידות ו-30% בנתח השוק, במונחי שנה לשנה. לעומת זאת, החברה סבלה מירידה של כ-3,500 יחידות שמכרה לעומת הרבעון הראשון של 2011.

טושיבה (Toshiba) ירדה מנתח שוק של 9.1% ברבעון השני של 2010 ל-4.4% בלבד ברבעון המדווח, ואיבדה גם היא נפח מכירות משמעותי, כשמכרה 5,422 מחשבים בלבד. LG נפלה בכ-3,500 יחידות במונחי שנה לשנה (32.8% פחות) וירדה ל-5.5% בלבד מהשוק, ואפילו אפל (Apple), שגם כך אינה מוכרת הרבה מחשבים ניידים בארץ, ירדה בשיעור ניכר, של ב-27.2% – מ-1,727 ל-1,258 יחידות. כמו בשנים עברו, גם השנה סוגרת אפל את רשימת עשר החברות המובילות בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים