אורקל פותחת עוד חזית מול Salesforce ומיקרוסופט ב-CRM לפי דרישה: רוכשת חברת ניהול ידע

ענקית ה-IT רכשה את אינקווירה - חברה שעוסקת בניהול ידע לצורך שיפור תהליכי ניהול הלקוחות של לקוחותיה הארגוניים ● על פי אורקל, הרכישה תסייע לתהליכי מערכת ה-CRM שלה וליישומי המערכת ותעניק לה יכולות שיתווספו לתווכת הפיוז'ן שלה

אורקל (Oracle) יורה לכל הכיוונים: שבוע לאחר שרכשה את Ksplice, הפועלת בסביבות לינוקס (Linux), מתוך מטרה להחריף את התחרות מול רד-האט (Red Hat) ו-SUSE Linux של נובל (Novell), הודיעה ענקית ה-IT בסוף השבוע, כי רכשה את אינקווירה (InQuira). החברה הנרכשת עוסקת בניהול ידע לצורך שיפור תהליכי ניהול הלקוחות של לקוחותיה הארגוניים. פרטי הרכישה לא פורסמו.

על פי אורקל, הרכישה תסייע לתהליכי מערכת ה-CRM שלה וליישומי המערכת. כמו כן, היא תעניק לה יכולות שיתווספו לתווכת הפיוז'ן שלה. האנליסטים ציינו, כי מטרת הרכישה היא להילחם ב-Salesforce.com ובמיקרוסופט (Microsoft) בעולם ה-CRM לפי דרישה, בתצורת תוכנה כשירות (SaaS).

אינקווירה היא חברה פרטית היושבת בעמק הסיליקון, ויש לה 85 לקוחות ענק, דוגמת 3M, יאהו! (!Yahoo), ספרינט (Sprint) ואוויס (Avis). הטכנולוגיה שלה מסייעת לארגונים לשפר את היעילות של שירות הלקוחות שלהם בכך שנציגי השירות מקבלים ממערכת ה-CRM תשובות מדויקות יותר לשאלות הפונים אליהם. זאת, לצד אספקת יכולת שירות עצמי שהמערכת נותנת ללקוחות, בפורטל ובפורומים של קהילות רלוונטיות לנושא.

על שמה של החברה הנרכשת רשום פטנט בנוגע לשפת תהליך טבעית, NLP (ר"ת natural language processing), שמספק יכולות המאפשרות להגדיר את "הכוונה האמיתית" של הפונה לשירות הלקוחות ואת מטרת שאלתו.

אורקל עובדת על תווכת הפיוז'ן שלה כבר שש שנים, ויש האומרים שמדובר בזמן רב מדי. התוכנה של אינקווירה תשולב, כאמור, בתווכת ה-CRM של אורקל, ואנשי המו"פ של הרוכשת עובדים על כך שרוב היישומים של התווכה יהיו פנימיים. עם זאת, לעתים הם מוסיפים תוכנות ומערכות ברכישות חוץ.

לשתי החברות לקוחות משותפים רבים, לאחר שב-2009 שולבה התוכנה של אינקווירה במערכת ה-CRM לפי דרישה של אורקל. עם זאת, החברה הנרכשת עובדת במשותף גם עם שתי יריבות של אורקל – סאפ (SAP) ויבמ. הענק הכחול מיהר להודיע, כי עסקיו עם אינקווירה יימשכו כרגיל, למרות הרכישה על ידי היריבה.

אחד האנליסטים ציין, כי אינקיוורה הייתה מועמדת למכירה במשך שנתיים וכי אורקל וסאפ היו המועמדות העיקריות לרכוש אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים