גרטנר: 30% מארגוני הבריאות בארצות הברית העבירו חלק מפעילות ה-IT שלהם לענן

88% מארגוני הבריאות שכבר עברו לענן דיווחו, כי כתוצאה מהמעבר לענן, הן רשמו חיסכון מיידי של 20% בהוצאות על תוכנה, יישומים ותשתיות ● על פי חברת המחקר, הסיבות למעבר של עולם הבריאות לענן דומות לאלה של מגזרי תעשיה ושירותים אחרים - חיסכון, התייעלות ושיפור השירות ● עוד עולה מהנתונים, כי שליש מתקציבי ה-IT בארצות הברית יופנו עד 2016 לשירותים בענן וכי עולם הבריאות הוא הצומח ביותר במעבר אליהם

מיחשוב הענן ממשיך לצבור תאוצה, גם בתחום הבריאות: ממחקר שערכה גרטנר (Gartner) עולה, כי 30% אחוזים מארגוני הבריאות האמריקניים כבר העבירו חלק מפעילות ה-IT שלהם לענן, או שהם מצויים בתהליך מתקדם לעשות כן. על פי המחקר, הסיבות לכך שעולם הבריאות עובר לענן דומות לסיבות בקרב מגזרי תעשיה ושירותים אחרים: חיסכון, התייעלות ושיפור השירות.

עוד עולה מהנתונים, כי שליש מתקציבי ה-IT בארצות הברית יופנו עד 2016 לשירותים בענן וכי עולם הבריאות הוא הצומח ביותר במעבר אליהם.

נתון נוסף שעולה מהמחקר מלמד על כך ש-88% מארגוני הבריאות שכבר עברו לענן דיווחו על חיסכון מיידי של 20% בהוצאות על תוכנה, יישומים ותשתיות.

המעבר לענן מעמיד בפני ארגוני הבריאות אתגרים רבים בתחומי הרגולציה, אבטחת המידע, שמירה קפדנית על סודיות רפואית ופרטיות המבוטחים. הרשויות במדינות שונות החלו לפרסם הנחיות לגבי שיטת המיסוי שתוטל על חברות שמספקות שירותים בענן, וההערכה היא שהעלות תגולגל על המבוטחים עצמם.

המסקנה הכללית של גרטנר היא שעל עולם הבריאות לנצל היטב את יתרונות הענן, ובכלל זה האפשרות לנגישות למידע רפואי שניתן לרופא על ידי הלקוח ולהפך. עם זאת, חברת המחקר מציינת, כי יש לעשות זאת בזהירות רבה, תוך שמירה על עקרונות ניהול הסיכונים וחוזים קפדניים ביותר מול ספקי השירותים העובדים עם עולם הבריאות. אסור לשכוח, כותבים החוקרים, כי במעבר לענן, המנמ"ר מאבד את השליטה הבלעדית שלו על המידע בארגון וכי הוא יצטרך להשקיע מאמצים רבים יותר בגיבויים, שחזורים ואבטחת המידע הרפואי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים