גרטנר: בסופו של דבר, הווירטואליזציה תחבוק את כל סביבת ה-IT

"הווירטואליזציה תעבור לחלקים אחרים במערכי המיחשוב - לאיחסון, לרשתות, לתחנות הקצה וליישומים", אמר בכיר בחברה ● היא אף תאפשר, לדבריו, לפתור כמה בעיות מורכבות בתחום רשתות התקשורת, בהן תכנון עומסים, ניתובים, מיתוגים, שינוע כתובות IP ורוחבי פס ● עוד הוא אמר, כי דפוסי העבודה הארגוניים צפויים לעבור שינוי בשנים הקרובות, בשל כניסת עובדים צעירים ובקיאותם בתקשורת אחודה וברשתות חברתיות לארגונים

ארגונים יפנימו בחמש השנים הקרובות את חשיבות הווירטואליזציה כטכנולוגיה שהולכת ומתרחבת ולא נמצאת רק בשרתים, אלא עוברת לשכבות מיחשוב אחרות. בסופו של דבר, הווירטואליזציה תימצא בכל מקום במערכי ה-IT הארגוניים. הדברים הללו נאמרו על ידי קארל קלאונץ', סגן נשיא ועמית מחקר בכיר של גרטנר (Gartner), בכנס שערכה החברה בסוף השבוע בסינגפור.

"הווירטואליזציה זכתה לפופולריות בשנים האחרונות בגלל התועלות שנובעות ממנה, והיא תעבור לחלקים אחרים במערכי המיחשוב – לאיחסון, לרשתות, לתחנות הקצה וליישומים", אמר קלאונץ'. הוא הסביר, כי טכנולוגיות וירטואליזציה בעולם האיחסון, כגון דה-דופליקציה (מניעת שכפול מידע) מאפשרות לארגונים לחסוך בנפחי איחסון ובאנרגיה.

הווירטואליזציה אף תאפשר, לדבריו, לפתור כמה בעיות מורכבות בתחום רשתות התקשורת, בהן תכנון עומסים, ניתובים, מיתוגים, שינוע כתובות IP ורוחבי פס.

עוד הוא אמר, כי הווירטואליזציה של תחנות הקצה  מייתרת את הצורך לניהול מרחוק של התחנות ומקלה על עבודת מנהלי ה-IT, תוך צמצום השימוש בתוכנות ניהול.

קלאונץ' הוסיף, כי "הווירטואליזציה תביא לשינוי המבט על בעיות בעולם המיחשוב ועל הדרכים לפתרונן". הוא ציין עשר מגמות-על בעולם המיחשוב: וירטואליזציה, Big Data – הצורך בטיפול, ניהול ואיחסון נפחי מידע עצומים; יעילות אנרגטית; תקשורת אחודה; מחסור בכוח אדם והצורך בהכשרת העובדים; רשתות חברתיות; הגירה ממערכות מורשת; שרתים בעלי צריכת אנרגיה נמוכה; מיחשוב ענן; וצמצום גדלי השבבים שבמעבדים.

על פי קלאונץ', היקף המידע הדיגיטלי בעולם צפוי לצמוח ב-800% בתוך החמש שנים הקרובות, כאשר חלק ניכר ממנו יהיה מידע בלתי מובנה. הוא המליץ למנמ"רים לבנות את האיחסון שלהם בשכבות, לטובת צמצום עלויות האיחסון.

לדבריו, תהליכי העבודה הארגוניים צפויים לעבור שינוי בשנים הקרובות, בשל הגורם האנושי-תרבותי – כניסת דור "הילידים הדיגיטליים", בשנות ה-20 לחייהם, לשוק העבודה – ושתי מגמות טכנולוגיות שאותו דור בקיא בהן: החדירה המסיבית של תקשורת אחודה ושל רשתות חברתיות לארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים