גוגל רכשה מיבמ אלף פטנטים

ענקית החיפוש סירבה למסור פרטים על המחיר ששולם תמורת העסקה, שבמסגרתה נרכשו פטנטים במגוון תחומים - משבבים ועד מסדי נתונים ● בחברה גם לא ציינו את האופן שבו מתכוונים להשתמש בהם אך אמרו, כי "בדומה לחברות היי-טק רבות נוספות, אנחנו רוכשים מדי פעם פטנטים בהתאם לצרכים העסקיים שלנו" ● לא ניתן היה לקבל תגובה מנציגי יבמ

גוגל (Google) רכשה מיבמ (IBM) יותר מאלף פטנטים, בניסיון להרחיב את מערך הקניין הרוחני נוכח הגל הגואה של התביעות על קניין רוחני מצד מתחרותיה של ענקית החיפוש, ובכללן מיקרוסופט (Microsoft).

1,030 הפטנטים שנרכשו כוללים מגוון רחב של טכנולוגיות, דוגמת ארכיטקטורה של מעבדים וזיכרונות, והם מתייחסים גם לתשתיות מיחשוב, שרתים ונתבים.

ענקית החיפוש אינה עוסקת בייצור חומרה, אך היא מחזיקה מרכזי נתונים ענקיים ותשתיות החברה משמשות לאיחסון נתונים והצגתם במנוע החיפוש ובשאר המוצרים והשירותים שלה. פטנטים נוספים שרכשה גוגל מתייחסים למסדי נתונים יחסיים, תכנות מוכוון עצמים ותהליכים עסקיים.

"בדומה לחברות היי-טק רבות נוספות, אנחנו רוכשים מדי פעם פטנטים בהתאם לצרכים העסקיים שלנו. בהתדיינויות המשפטיות האינסופיות על פטנטים איש אינו מנצח", מסרה גוגל ל-InformationWeek. דובר החברה סירב למסור פרטים על המחיר ששולם תמורת הפטנטים או על האופן שבו מתכוונים בחברה להשתמש בהם. לא ניתן היה לקבל תגובה מנציגי יבמ.

על פי ההערכות, הפטנטים ישולבו במוצרים חדשים של גוגל או ישמשו את פרקליטיה של ענקית החיפוש כדי להגיש תביעות נגדיות, במסגרת מערך ההגנה מפני הגל הגואה של תביעות על הפרת זכויות בקניין רוחני. אחת התובעות הבולטות היא מיקרוסופט, שהגישה תביעות על הפרת זכויות בפטנטים נגד יצרניות של טלפונים חכמים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). יצרנית הטלפונים HTC כבר החלה לשלם תמלוגים למיקרוסופט, ועל פי ההערכות, עשויה הענקית מרדמונד לתבוע גם את גוגל עצמה על הפרת זכויות בפטנטים במערכות אנדרואיד.

בכירים בגוגל ציינו באחרונה, כי החברה חייבת להרחיב את מערך הפטנטים שלה על מנת להרתיע חברות אחרות ולמנוע מראש הגשת תביעות על הפרת זכויות בפטנטים. "חלק מהתביעות האלה מוגשות על ידי אנשים או חברות שמעולם לא יצרו דבר, ותביעות אחרות נועדו לחסום מוצרים מתחרים או להרוויח מהצלחתן של טכנולוגיות מתחרות", כתב קנט ווקר, סגן נשיא בכיר בגוגל והיועץ המשפטי הראשי של החברה, בהודעה שפרסם לא מכבר בבלוג.

ווקר כתב את הדברים באפריל השנה, לאחר שגוגל לא זכתה במרכז על רכישת הפטנטים של נורטל (Nortel). יצוין, כי 6,000 הפטנטים של ענקית הטלקום הקנדית נרכשו בסכום עתק של 4.5 מיליארד דולרים על ידי קואליציה של חברות, בהן מיקרוסופט ואפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים