בפעם הראשונה מזה 15 שנים: נוקיה הודחה מהמקום הראשון במכירות הטלפונים החכמים

החברה הודחה למקום השלישי על ידי אפל, שהגיעה למקום הראשון, וסמסונג, שמדורגת שנייה ● ההיקף הכולל של שוק מכשירי הסלולר גדל בכ-11%, עקב העלייה בביקוש למכשירים חכמים

חוזרת לעניינים. נוקיה

אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) שמו קץ לאחיזתה של נוקיה (Nokia) בראש טבלת מכירות הטלפונים החכמים בעולם. השתיים הדיחו את נוקיה ברבעון השני של השנה מהמקום הראשון לשלישי, לאחר שהייתה בו במשך 15 שנים – כך דיווחו חוקרי שווקים בסוף השבוע האחרון.

נוקיה שלטה בצמרת מכירות הטלפונים החכמים בעולם מאז שהושק מכשיר ה-Communicator, ב-1996.

מהנתונים שפרסמה אפל בשבוע שעבר עולה שהיא מכרה ברבעון השני של 2011 מספר שיא של 20.3 מיליון מכשירי iPhone, על אף שלמכשירי iPhone 4 מלאה כבר שנה ושהחברה עומדת להחליף אותם בדגם חדש. אנליסטים מעריכים, כי סמסונג, שנהנית מהגאות בביקוש למכשירים עם מערכות אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), מכרה ברבעון 19 מיליון טלפונים חכמים. לעומת זאת, נוקיה, שלא מציעה מכשירי אנדרואיד, מכרה 16.7 מיליון מכשירים.

"מכשירי גלאקסי (Galaxy) של סמסונג זוכים לפופולריות רבה, ובמיוחד דגמי S2 החדשים", אמר ניל מוסטון, אנליסט מחברת Strategy Analytics. בחברה זו מעריכים, כי היקף שוק הטלפונים החכמים צמח ברבעון המדווח ב-76% בהשוואה למקבילו בשנה שעברה. בחברת ABI Research מעריכים, לעומת זאת, כי השוק צמח ב-62%.

גם בכלל שוק הטלפונים הסלולריים הואט קצב הצמיחה בתקופה שבין אפריל ליוני השנה, ובפעם הראשונה מזה שבעה רבעונים נרשמה ירידה בקצב המכירות של הטלפונים הסלולריים "הרגילים". זאת, לאחר שהצרכנים גילו איפוק בהוצאותיהם – על פי הערכה שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר IDC.

מהנתונים של IDC עולה, כי הביקוש המוגבר לטלפונים חכמים הביא לעלייה בשיעור של 11.3% בהיקף השוק הכולל בהשוואה לשנה שעברה, ובסך הכול נמכרו 365.4 מיליון מכשירי טלפון סלולריים. עם זאת, קצב הצמיחה הואט בהשוואה לרבעון הקודם, אז הוא עמד על 16.8%. המכירות של הטלפונים הניידים פשוטים יחסית ירדו, על פי IDC, בשיעור של ארבעה אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.

ב-Strategy Analytics מספקים הערכה מעט יותר נמוכה מאשר IDC לגבי המספר הכולל של מכשירי הסלולר שנמכרו ברבעון, ואומדים אותו ב-361 מיליון. לעומת זאת, על פי ההערכה הממוצעת במשאל שערכה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) בקרב 29 אנליסטים, נמכרו ברבעון בסך הכול 374 מיליון מכשירי טלפון סלולריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים