כסאות מוסיקליים: מי הם המועמדים לתפקיד המנמ"ר הממשלתי?

במסדרונות משרד האוצר מתגלגלים בימים אלה שמות של מספר מועמדים אפשריים לתפקיד ● עם זאת, טרם ידוע מי מבין המועמדים אכן יתמודד על התפקיד בפועל

המירוץ לתפקיד ה-CIO הממשלתי כבר בעיצומו. למרות שוועדת האיתור לתפקיד טרם החלה בעבודתה, בורסת השמות כבר פועלת במלוא המרץ. בימים הקרובים נפרסם במדור שמות של מועמדים שנשמעו במסדרונות משרד האוצר, ונחשבים לראויים לתפקיד. טרם ידוע מי מבין המועמדים אכן יתמודד על התפקיד בפועל.

נתחיל מהמועדים מתוך השירות הממשלתי. באופן טבעי, הג'וב החדש מעניין את טל הרמתי, כיום סגן בכיר לחשב הכללי ומי שאחראי בפועל על המיחשוב הממשלתי. הרמתי החל את דרכו המקצועית במשרד האוצר ב-1989 וכיהן בתפקידים שונים ביחידה למערכות מידע באגף החשב הכללי. בשנת 2000 מונה למנהל מערכות המידע באגף החשב הכללי. ב-2002 פרש ממשרד האוצר ושימש כמנהל התוכנית למיחשוב החטיבה העסקית בבנק הפועלים. ארבע שנים לאחר מכן שב הרמתי למשרד האוצר, הפעם כסגן בכיר לחשב הכללי. על פי ההערכות, אם לא ייבחר הרמתי הוא ככל הנראה יפרוש מתפקידו.

טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר. צילום: קובי קנטורשם אחר שהוזכר במסדרונות האוצר כמועמד ראוי לתפקיד, הוא עו"ד אודי ניסמיאן, שעומד בראש הוועדה לביצוע הרפורמה בשירות הממשלתי במשרדו של השר מיקי איתן. עו"ד ניסימיאן הצטרף למשרדו של השר איתן בספטמבר, זמן קצר לאחר שפרש מתפקידו הקודם, כמנמ"ר משרד המשפטים. ניסמיאן שומר בינתיים על פרופיל נמוך, אולם לא מסתיר את התעניינותו בתפקיד. יתכן שהוא בונה על עזרה מהבוס שלו, שהמנמ"ר הממשלתי יהיה בין היתר תחת אחריותו.

מועמדת נוספת ששמה עלה במסדרונות הירושלמיים, הוא זה של כרמלה אבנר, שהחלה לא מכבר את תפקידה כמנהלת ממשל זמין, במקומו של בועז דולב. אבנר נחשבת למקורבת מאוד למנכ"ל חיים שני, עוד מהתקופה בה עבדו השניים בנייס (Nice). שני חיזר אחר אבנר במשך תקופה ארוכה כדי שתגיש את מועמדותה לתפקיד מנהלת ממשל זמין – משרה שהייתה פנויה למעלה משנה. בינתיים, הספיקה אבנר לעבוד בנס טכנולוגיות תקופה קצרה, והסכמתה להיכנס לתפקיד התפרשה על ידי רבים כשלב ראשון בדרך להכשרתה לתפקיד ה-CIO הממשלתי. נכון להיום כפופה אבנר לטל הרמתי, והשניים עובדים בשיתוף פעולה מלא.

עו"ד אודי ניסימיאן, המנמ"ר הפורש של משרד המשפטיםמועמד נוסף ששמו הוזכר בעבר הוא ד"ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי בכיר לממשלה. חיים שני פנה אליו לפני כשנה והציע לו את התפקיד למשך זמן מוגבל, כדי שיסייע בהקמת המשרד, אולם אורון דחה את ההצעה. הוא עצמו ישב בוועדה שהמליצה בפני הממשלה על הקמת משרד CIO ממשלתי, ולא מן הנמנע שיישב גם בוועדת האיתור, לכשתקום.

גם שמה של פרופסור קרין נהון הוזכר במסדרונות האוצר. נהון, ששבה בימים אלו לארץ אחרי שהות ממושכת בארה"ב במסגרת לימודים ומחקר אקדמי, מכחישה כי היא מועמדת. עם זאת, יתכן שתענה בחיוב לפנייתו של שני להיות חברה בצוות האיתור לבחירת המנמ"ר הממשלתי.

שמות נוספים שמוזכרים במסדרונות משרד האוצר יפורסמו בהמשך השבוע.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרה

    עמי שפרן לא מועמד? בדה מרקר היה כתוב שמו

  2. דנה

    אז ככל הנראה התפקיד מתרחק מכרמלה אבנר,לאור ההתפתחויות באוצר,וכיון שפטרונה עוזב. נסימיאן - מועמד מועדף וגם ראוי שיקדם את תוצאות העסקת כ"א מיחשובי בשירות הממשלה עפ"י הדוח שהוא וחבריו כתבו. טל הרמתי - שקודם יתקן את תוצאות המכרז הדפוק שכתב בנוגע להעסקת כ"א בממשלה שהנם בכיה לדורות ואולי אף יביאו למרד מצד העובדים.

אירועים קרובים