לנובו תשיק בישראל קו ניידים חדש כולל שלושה דגמי טאבלטים

קו המחשבים החדש יושק במהלך אוגוסט ● הטאבלטים, שיוצעו עם מסכי 10 אינץ', יכללו מעבדי Tegra II של Nvidia, ואת הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד ● ספינת הדגל של החברה הוא מחשב ה-X1, שכמו קודמיו מתחרה במחשבים אולטרה-דקים דוגמת ה-MacBook Air ומציע עיצוב דק וחיי סוללה ארוכים במיוחד

לנובו (Lenovo) מצטרפת לתחרות על משתמשי הטאבלטים הישראליים: במהלך אוגוסט תשיק החברה לא פחות משלושה דגמים של ה-Think Tablet, מחשב הלוח שפיתחה. השלושה, שיוצעו עם מסכי 10 אינץ', יכללו מעבדי Tegra II של Nvidia ואת הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), המכונה Honeycomb. טרם נקבעו המחירים עבור שלושת הדגמים, שיוצעו בתצורות חומרה שונות.

השקת הטאבלטים תהווה את אקורד הסיום של גל השקות המחשבים הניידים שביצעה ענקית המיחשוב הסינית בחודש האחרון. ההשקות בוצעו לאורך כל קווי המוצרים שלה, החל ב-IdeaPad שמיועד לשוק הצרכני, דרך ה-Thinkpad Edge – סדרה שמיועדת לשוק ה-SMB וה-SOHO, ועד מחשבי ה-ThinkPad המסורתיים, שמיועדים לשוק הארגוני הגבוה.

החברה מציעה גם קו מחשבי Netbook חדש, אך בניגוד לעבר, הפעם מדובר בדגמים שמבוססים דווקא על מעבדים של AMD וטכנולוגיית ה-Fusion שהיא מציעה. המעבדים, שמכונים APU, כוללים שבב גרפי פנימי חזק יחסית, בדומה לזה שמוצע במעבדים של המתחרה הגדולה, אינטל (Intel). בלנובו, כך נראה, לא חוששים להציע מחשבים מבוססי AMD במקום מעבדי האטום (Atom) המסורתיים: "אנשים כבר לא מסתכלים על המעבד אלא על הביצועים, והדור החדש של מעבדי ה-AMD טוב יותר בביצועים לעומת האטום של אינטל", אמר מני גרינפלד, מנהל המוצר בלנובו בעת הצגת המחשבים החדשים. לדבריו, "זה בא לידי ביטוי בביצועים וגם בזמן עבודה של הסוללה – שמונה שעות מסוללה בת שישה תאים".

גם בקו ה-Ideapad ניתן למצוא מחשבים שמבוססים על מעבדי ה-AMD החדשים, דוגמת דגם ה-Z575. למרות שלנובו מבססת את רוב המחשבים שהיא מציעה בארץ על מעבדי הדור השני של משפחת ה-Core i של אינטל, מבטיחים בחברה שבהזמנה מיוחדת הם יספקו גם דגמים עם מעבדי AMD, גם אם לא ניתן למצוא אותם באופן שוטף על המדף.

סדרת ה-ThinkPad Edge של לנובו כוללת מחשבים שונים בגדלי מסך של 11.6, 13.3, ו-15.6 אינץ' ובמחירים שנעים בין 3,000 ל-4,000 שקלים, בהתאם לגודל המסך. מוצר הפרמיום בסדרה הזו הוא ה-E420s (שלא יופץ בארץ בגרסה הרגילה), שכולל מסך דק במיוחד בגודל 14.1 אינץ', מגיע עם כונן אופטי ושוקל קצת פחות מ-1.9 ק"ג. תג המחיר שלו עומד על כ-5,000 ש"ח. מחשבי ה-14 וה-15 אינץ' בסדרה הזו מצוידים בצירי מתכת מיוחדים, וכמו מחשבי ה-ThinkPad של הסדרה הגדולה, הם מצוידים במכסה עשוי מגנזיום, מסגרת מיוחדת מתחת למסך ומשטח קשה מתחת למקלדת שהינה אטומה למים. הדגמים המגיעים עם מעבדי אינטל מצוידים גם בטכנולוגית Wireless Display שמאפשרת שידור היישר מהמחשב לטלוויזיות שתומכות בה. רוכשי דגמים אלו יכולים גם לבחור להתקין כרטיס תצוגה חזק במיוחד עם זיכרון בנפח של 1 ג'יגה-בייט מבית AMD או Nvidia.

קו ה-ThinkPad מיועד עדיין לשוק העסקי הארגוני. כך, הוא מגיע עם חריץ לתחנות עבודה וכולל מערכות אבטחה מיוחדות ותמיכה בטכנולוגיית ה-Vpro של אינטל, שמאפשרת שליטה ב-BIOS של המחשב מרחוק. המחשבים הללו גם תומכים במערכות המספקות הגנה נגד גניבה – במקרה של התחברות לרשת של מחשב שנגנב ניתן לגשת אליו מרחוק ולהשבית אותו.

ספינת הדגל של החברה הוא מחשב ה-X1, שכמו קודמיו מתחרה במחשבים אולטרה-דקים דוגמת ה-MacBook Air ומציע עיצוב דק במיוחד. המחשב, שלא מציע כונן אופטי, מצויד במעבד במתח רגיל ועתיר ביצועים. למרות המפרט החזק, המחשב אינו מתחמם ומציע חיי סוללה ארוכים במיוחד. המחיר ההתחלתי, כולל מעבד Core i5, עומד על 7,500 שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    לא נוגע במעבדים של AMD אפילו בחינם. מניסיון, רק בעיות והתחממויות וחוסר אמינות.

אירועים קרובים