דו"ח: HP היא חברת ה-IT הירוקה ביותר

החברה דורגה חמישית ברשימת החברות הירוקות של חברת הייעוץ אינטרברנד ● חברות ה-IT שמדורגות אחריה בעשירייה הראשונה הן דל במקום השמיני וסיסקו, שדורגה תשיעית ● על פי הדו"ח, "HP שינתה את דרכיה לאחר שהייתה יעד למאבק של פעילי גרינפיס" ● אפל מדורגת במקום ה-13 ויבמ - במקום ה-19

HP היא החברה הירוקה ביותר מבין חברות ה-IT – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת הייעוץ אינטרברנד (Interbrand). החברה דורגה במקום החמישי ברשימה הכללית של החברות הירוקות. חברות IT נוספות שדורגו בעשירייה הראשונה הן דל (Dell) במקום השמיני וסיסקו (Cisco), שדורגה תשיעית.

למקום הראשון ברשימה הכללית הגיעה יצרנית כלי הרכב היפנית טויוטה (Toyota). שנייה דורגה יצרנית הציוד המגוון 3M ושלישית – ענקית האלקטרוניקה הגרמנית סימנס (Siemens). ג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson) הגיעה למקום הרביעי. חברות נוספות שנמצאות בעשירייה הראשונה הן פולקסוואגן (Volkswagen) במקום השישי, הונדה (Honda), שדורגה שביעית, ופנסוניק (Panasonic), שסוגרת את העשירייה הראשונה.

מחברי הדו"ח כתבו על HP, שכאמור – דורגה חמישית ברשימה, כי "כחברה טכנולוגית, עם פתרונות החל מדטה סנטר ועד מחשב אישי, הקיימות מהווה עבורה הזדמנות ואתגר. החברה הוכיחה את מחויבותה לתחום הקיימות ולשמירה על איכות הסביבה, בעיצוב, תכנון והקמה של מרכזי מיחשוב ירוקים, שצורכים אנרגיה מופחתת וביעילות".

עוד צוין בדו"ח, כי HP "מציעה ללקוחותיה פתרונות ירוקים. לאחר שהיא היוותה יעד למאבק של פעילי תנועת גרינפיס (Greenpeace) ב-2009, החברה שינתה את התנהלותה ועברה כברת דרך בתחום. היא סילקה רכיבים רעילים ממוצריה. HP אף מציעה חנות מקוונת לפתרונות ירוקים".

"על דל וסיסקו לעשות עוד בתחום הירוק"

אינטרברנד כתבה על דל, כי "במסגרת גישה המתמקדת בלקוחות, היא הקימה אתר בנושא הירוק. החברה משתמשת בתהליכי האריזה שלה בבמבוק. היא התחייבה שעד 2012, שלושת רבעי מהמארזים שלה יהיו בעלי יכולות מיחזור. דל הצליחה לצמצם בשנה שעברה את צריכת החשמל של מחשביה הניידים והנייחים ב-25%". עם זאת, כתבו מחברי הדו"ח, כי "למרות כל פועלה, דל הייתה יכולה לעשות יותר בתחום יצירת התקשורת עם לקוחותיה בנושא".

לגבי סיסקו, שכאמור – הגיעה למקום התשיעי, כתבו מחברי הדו"ח, כי "חזונה לתחום הקישוריות מהווה מימוש של המסר הסביבתי, שלפיו הטכנולוגיה משרתת את האקולוגיה. העולם המקוון, המחובר והמקושר, מפחית את כמות התנועה של אנשים בעולם הפיזי, בין השאר בשל שימוש בשיחות ועידה בווידיאו. מיחשוב הענן יפחית את היקף השימוש בשרתים, ובהתאם – את צריכת האנרגיה בחדרי המחשב". לצד השבחים, כתבו מחברי הדו"ח, כי "גם לסיסקו יש עוד כברת דרך לעבור בתחום".

חברות ה-IT שנמצאות בעשירייה השנייה ברשימת החברות הירוקות הן אפל (Apple), שנמצאת במקום ה-13, ויבמ (IBM), שהגיעה למקום ה-19.

המחברים ציינו, כי "ביקורת רבה נמתחה על אפל, בין השאר מכיוונה של גרינפיס ומכיוון התקשורת, בגין תנאי ההעסקה של פועליה במפעלים בסין. למרות כל זאת, אפל פועלת לשינוי דרכיה ביצירת מארזים ירוקים יותר, בצמצום כמות החומרים הרעילים במוצרים שלה ובמיחזור. גם אם גרינפיס תמשיך למתוח עליה ביקורת, החברה עברה שינוי שישפיע בתחום בעתיד הקרוב".

על הענק הכחול כתבו מחברי הדו"ח, כי "בשקט ובעקביות, החברה מיישמת ערכים ירוקים החל מ-1971. גם חזון העולם החכם שלה, שאותו השיקה ב-2008, תורם לדירוגה ברשימה. יבמ פועלת בעקביות לצמצום חתימת הפחמן שלה במפעליה, במשרדיה ובמוצריה, מצמצת את כמות החומרים הרעילים בשבבים ובמעבדים שלה. החברה עושה רבות לצמצום העלויות הנסתרות של עולמנו הרעב למעבדים".

חברות IT נוספות שנמצאות בין 50 הראשונות ברשימה הן סמסונג (Samsung), שהגיעה למקום ה-25; אינטל (Intel), שמדורגת מקום אחד אחריה; מיקרוסופט (Microsoft) במקום ה-30; זירוקס (Xerox) במקום ה-31; סאפ (SAP), שהגיעה למקום ה-38; ונינטנדו (Nintendo), שמדורגת במקום ה-43. אקסנצ'ר (Accenture) סוגרת את הרשימה, במקום ה-50.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים