הניסיונות לקדם את מנוע החיפוש בינג עולים למיקרוסופט ביוקר

הנתח של מיקרוסופט בשוק החיפוש ברשת עולה בקצב איטי בהרבה מהצפוי, ופעילות זו מניבה לענקית מרדמונד הפסדי עתק ● עם זאת, מנהלי החברה מתעקשים שהניסיון להדביק את גוגל ישתלם, בסופו של דבר

מיקרוסופט (Microsoft) משקיעה סכומי עתק בניסיון להפוך לשחקנית משמעותית בזירת החיפוש באינטרנט, שבה שולטת המתחרה, גוגל (Google), כמעט ללא מצרים. המהלך מתחיל אמנם לשאת פירות, אך הקצב כה איטי והעלויות כה גבוהות, עד שמבקרים תוהים אם המאמץ בכלל כדאי לענקית מרדמונד.

מנתונים שפרסמה חברת המדידה comScore עולה, כי הנתח של מיקרוסופט בשוק החיפוש בארצות הברית עלה ביוני ב-11% והגיע ל-14.1%, בהשוואה ל-12.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הנתח של גוגל עלה באותה תקופה ב-4.6% ל-65.5% מהשוק.

גם בשוק העולמי ההצלחה של בינג אינה מזהירה. על פי נתונים שפרסמה חברת המדידה Net Applications, הנתח של מנוע החיפוש מבית מיקרוסופט עלה בו מ-3.25% בספטמבר אשתקד ל-3.76% ביולי השנה. לעומת זאת, נתח השוק העולמי של גוגל נותר באותה תקופה ללא שינוי – 83%.

במיקרוסופט נהנים מתעבורה שמקורה בשיתוף הפעולה עם יאהו! (!Yahoo), שמנתבת את שאילתות החיפוש באתר שלה לבינג. עם זאת, נתח השוק של יאהו! בארצות הברית נמצא בירידה. על פי comScore, בעוד שביוני 2010 הוא עמד על 18.9%, ביוני האחרון הוא הגיע ל-15.9%. בנוסף, התעבורה שמקורה ביאהו! מניבה הכנסות נמוכות יותר מפרסום בהשוואה לתקופה שבה טיפלה זו בעצמה במכירת הפרסום שלה. שתי החברות מייחסות את הירידה בהכנסות בבעיות שקשורות להטמעת הפעילות של יאהו! בפלטפורמת adCenter של מיקרוסופט.

ההישגים הצנועים של מיקרוסופט בזירת החיפוש עולים לחברה בממון רב. ההכנסות של חטיבת Online Services שלה, שמופקדת על פעילות החיפוש, עלו ב-15% בשנת הכספים האחרונה של החברה בהשוואה לזו הקודמת, והסתכמו ב-2.53 מיליארד דולרים. אולם, גם הפסדי החטיבה גדלו במקביל, והגיעו ל-2.56 מיליארד דולרים אל מול 2.34 מיליארד.

דיוויד איינהורן, מנהל קרן גידור בחברת Greenlight Capital ומשקיע במניות מיקרוסופט, קרא לא מכבר למנכ"ל החברה, סטיב באלמר, להתפטר מתפקידו, גם על רקע הביצועים הלא מזהירים של פעילות החיפוש. "המשך נוכחותו הוא הנטל הגדול ביותר על מניות מיקרוסופט", כתב איינהורן באיגרת ששלח למשקיעים בחודש מאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים