הרווח הנקי של בזק בינלאומי ירד בקרוב ל-60%

מהתוצאות שפרסמה החברה עולה, כי הרווח הנקי שלה עמד ברבעון השני של 2011 על 46 מיליון שקלים ● הסיבה העיקרית לירידה: הכנסה חד פעמית שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד בעקבות איחוד הפעילות של בזק בינלאומי ואתר וואלה! ● ההכנסות של בזק בינלאומי ירדו במהלך הרבעון ב-3% ל-332 מיליון ● הקיטון בהכנסות הושפע מהירידות בשוק העברת השיחות בין מפעילי התקשורת בעולם ובשוק השיחות הבינלאומיות

ירידה חדה ברווח הנקי של בזק בינלאומי, לעומת ירידה מתונה בהכנסות – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בהתייחס לרבעון השני של 2011. הרווח הנקי של החברה צלל במהלך הרבעון ב-57.2% ל-46 מיליון שקלים בהשוואה ל-108 מיליון ברבעון המקביל ב-2010.הירידה ברווח הנקי – כמו גם הירידות ברווח התפעולי וב-EBIDTA, הושפעו בעיקר מהכנסה חד פעמית שנרשמה ברבעון המקביל ב-2010 בעקבות איחוד הפעילות של בזק בינלאומי ואתר וואלה!.

הכנסות החברה ברבעון המדווח ירדו ב-2.8% ל-332 מיליון שקלים בהשוואה ל-342 מיליון. הקיטון בהכנסות הושפע מהירידות בשוק העברת השיחות בין מפעילי התקשורת בעולם ובשוק השיחות הבינלאומיות. מנגד, הצליחה החברה לקזז את הירידה הזו חלקית עקב גידול בהכנסות ממכירות שירותי האינטרנט על תשתית הרשת הנפרדת Private NGN, גידול בבסיס לקוחות החברה וצמיחה בתחום פתרונות ה-ICT לעסקים.

הרווח התפעולי של בזק בינלאומי צלל ברבעון ב-51.2% ל-60 מיליון שקלים אל מול 124 מיליון. ה-EBIDTA רשם ירידה של 40.9% והסתכם בכ-87 מיליון שקלים לעומת 147 מיליון. ה-EBIDTA השולי עמד על 26.1% בהשוואה ל-42.9% ברבעון המקביל אשתקד.

יצוין, כי השקעותיה של בזק בינלאומי בפרויקט להתקנת תשתית לחיבור כבל תקשורת תת-ימי מישראל לאירופה באו לידי ביטוי בגידול ב-CAPEX ובירידה בתזרים החופשי. ההשקעות ב-CAPEX הסתכמו ברבעון השני של 2011 בכ-71 מיליון שקלים לעומת 43 מיליון ברבעון המקביל ב-2010. התזרים החופשי עמד על כ-21 מיליון שקלים בהשוואה ל-33 מיליון.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר, כי "השלמנו במהלך הרבעון את הנחת התשתית לחיבור כבל התקשורת התת-ימי בין ישראל לאירופה. במקביל, חיזקנו את מנועי הצמיחה העיקריים של החברה. רשמנו הכנסות שיא משירותי האינטרנט של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים