מכירות השבבים: מספר היחידות נותר יציב, ההכנסות עלו

מספר היחידות שנמכרו עלה ברבעון השני של 2011 בשיעור זעיר - של פחות מ-1% - ואילו ההכנסות גדלו ביותר מ-5% - כך על פי נתונים של IDC ● בסך הכול, ההכנסות ממכירות שבבים הגיעו במהלך הרבעון לכ-9.5 מיליארד דולרים ● אינטל ממשיכה להוביל את השוק עם יותר מ-79%, בעוד שהנתח של AMD עומד על 20% בלבד

מרכז מו"פ של מוליכים למחצה במימון הממשל האמריקני.

מספרן של יחידות השבבים שנמכרו ברבעון השני של 2011 נותר יציב, אך בהכנסות מהמכירות נרשמה עלייה קלה – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ג') חברת המחקר IDC.

מהנתונים עולה, כי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נרשמה עלייה של 0.6% במספר יחידות השבבים שנמכרו, אולם בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הנוכחית ירדו המכירות ב-2.9%. ההכנסות, לעומת זאת, הסתכמו ב- 9.49 מיליארד דולרים – עלייה של 5.4% לעומת הרבעון השני של 2010, אך ירידה של 4% אל מול הרבעון הראשון של 2011.

"התוצאות ברבעון הראשון של 2011 טובות יחסית, משום שהוא כלל שבוע קלנדרי נוסף", הסביר שיין רואו, מנהל מחקר מוליכים למחצה ביחידת המחשבים האישיים של IDC. "משום כך, התוצאות בהשוואה לרבעון הראשון לא אמורות להפתיע. אם מקזזים את ההשפעות של השבוע הנוסף, ייתכן שתירשם אפילו עלייה קלה ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון של השנה".

מניתוח על פי חברות עולה, כי אינטל (Intel) נהנתה מנתח של 79.3% מהשוק העולמי, בעוד שהנתח של AMD עמד על 20.4%. הנתח של Via Technologies הסתכם ב-0.3% בלבד. בשוק המעבדים למחשבים ניידים עמד הנתח של אינטל על 84.4%, בהשוואה ל-15.2% של AMD ול-0.4% של Via Technologies. אינטל מובילה גם בשוק המעבדים למחשבי שולחניים, עם נתח של 70.9%, בהשוואה ל-28.9% של AMD ול-0.4% של Via Technologies. בשוק השרתים ועמדות העבודה עמד הנתח של אינטל על 94.5% אל מול 5.5% של AMD.

במהלך הרבעון השיקו שתי היצרניות הגדולות את הדור החדש של השבבים שלהן: אינטל השיקה את Sandy Bridge ו-AMD – את Fusion. שתי הפלטפורמות החדשות כוללות מעבדים גרפיים מובנים (IGP). על פי IDC, הנתח הכולל של השבבים שכוללים את המעבדים הללו הגיע ברבעון השני ליותר מ-60% מהמספר הכולל של היחידות שנמכרו.

יצוין, כי עקב המצב הכלכלי באזורים המפותחים, שצפוי לפגוע בביקוש למחשבי PC מצד הצרכנים הפרטיים, הפחיתה IDC את תחזית הצמיחה בשוק ה-PC (כולל מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים ושרתי x86) לשנת 2011 מ-10.3% ל-9.3%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים