גוגל: חברות קשרו קשר כדי לייקר את אנדרואיד

היועץ המשפטי הראשי של החברה טוען שתביעות כוזבות על הפרת זכויות בפטנטים נועדו לייקר את מערכת ההפעלה הסלולרית ולפגוע בחופש הבחירה של הצרכנים ● לדבריו, גוגל "בוחנת במרץ" דרכים להתמודד עם "מערכה מאורגנת וזדונית שמנהלות מיקרוסופט, אורקל, אפל וחברות נוספות נגד מערכות אנדרואיד באמצעות תביעות כזב על הפרת זכויות בפטנטים"

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

גוגל (Google) "בוחנת במרץ" דרכים להתמודד עם "מערכה מאורגנת וזדונית שמנהלות מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), אפל (Apple) וחברות נוספות נגד מערכות אנדרואיד (Android) באמצעות תביעות כזב על הפרת זכויות בפטנטים" – כך אמר אתמול (ד') דיוויד דרמונד, סגן נשיא בכיר והיועץ המשפטי הראשי של החברה. דרמונד אמר את הדברים בניסיון להרגיע את משתמשי אנדרואיד ואת השותפים העסקיים של גוגל.

ענקית החיפוש מותקפת בבתי המשפט מכל עבר בשל הפרת זכויות בפטנטים במערכות אנדרואיד. מיקרוסופט חתמה על הסכמים לרכישת זכויות לשימוש בפטנטים עם כמה יצרניות חומרה שמשתמשות במערכות אלה, והגישה תביעות נגד חברות שסירבו לשלם דמי רישוי, דוגמת Barnes & Noble. אורקל תבעה ישירות את גוגל, בטענה לשימוש בלתי מורשה בטכנולוגיית ג'אווה (Java), שהזכויות עליה עברו לאורקל לאחר שרכשה את סאן (Sun). אפל הגישה תביעות נגד יצרניות של מכשירי טלפון חכמים עם מערכות אנדרואיד, ובכלל זה HTC וסמסונג (Samsung). גם כאן הטענה היא הפרת זכויות בפטנטים.

בסוף יוני רכשה אפל, ביחד עם EMC, אריקסון (Ericson), מיקרוסופט, RIM וסוני (Sony) את מערך הפטנטים של נורטל (Nortel), שפשטה רגל, בסכום חסר תקדים של 4.5 מיליארד דולרים – פי חמישה מההערכות שפורסמו לפני המכרז. גוגל ואינטל הגישו אף הן הצעות לרכישת הפטנטים, אך הפסידו במכרז.

דרמונד רואה בגל התביעות מתקפה שנועדה להבטיח שיצרניות של מכשירי טלפון לא יוכלו ליהנות בחינם ממערכת ההפעלה אנדרואיד, שכן אם גוגל לא תגבה תמורתה כסף, ייאלצו היצרניות לשלם תמלוגים למיקרוסופט ולחברות נוספות שמחזיקות בזכויות על הפטנטים הרלוונטיים. "במכשירי טלפון חכמים מיושמים, לכאורה, עד 250 אלף פטנטים, והמתחרות רוצות 'לגבות מס' על השימוש בפטנטים המפוקפקים האלה, על מנת להקשות על היצרניות למכור את מכשירי האנדרואיד. במקום להתחרות באמצעות פיתוח של תפקודים חדשים או מכשירים מתקדמים, הן מנהלות קרבות משפטיים".

לדבריו, גוגל שואבת עידוד מההחלטות של משרד המשפטים האמריקני לקבוע תנאים ביחס למכירת הפטנטים של נובל (Novell) לקבוצה שכוללת את אפל ומיקרוסופט ולבדוק אם רכישת הפטנטים של נורטל על ידי שתי חברות אלה, ביחד עם חברות נוספות, עלולה לפגוע בתחרות. הוא הוסיף, כי גוגל פועלת להגן על מערכת ההפעלה הסלולרית שלה באמצעות עיבוי מערך הפטנטים של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים