אול ג'ובס: מחצית מעובדי ההיי-טק מחפשים להחליף את מקום העבודה שלהם

סקר שערך אתר הדרושים מעלה, כי 48% מאנשי היי-טק שכבר מועסקים חיפשו עבודה במהלך החודש האחרון ● גוגל היא חברת ההיי-טק המועדפת לעבודה בארץ ואחריה מיקרוסופט, אינטל, מטריקס ואמדוקס ● 52% מהמשיבים לסקר לא היו ממליצים לאחרים לעבוד במקום העבודה שלהם

48% מעובדי ההיי-טק המועסקים חיפשו עבודה במהלך החודש האחרון, ו-52% מהם לא היו ממליצים על מקום עבודתם הנוכחי לו היו נשאלים בנושא – כך עולה מסקר שערך אתר הדרושים אול ג'ובס (AllJobs). לעומת זאת, רק חמישית מהעובדים (20%) היו ממליצים על מקום העבודה שבו הם מועסקים. חברת ההיי-טק שהמספר הגדול ביותר של עובדים היו מעדיפים להיות מועסקים בה היא גוגל (Google), ואחריה מיקרוסופט (Microsoft), אינטל (Intel), מטריקס ואמדוקס.

הסקר נערך באמצעות חברת המחקר Zeta Tools, בקרב מדגם מייצג של 1,200 מעובדי ההיי-טק במדינה. רוב הנשאלים (48%) הם בגילאים 26-35 ורבע מהם (26%) – בגילאים 36-45. 61% מהמשיבים נשואים ו-30% מהם רווקים. 74% מהנשאלים היו גברים ואילו 26% מהם – נשים. ל-63% מהמשיבים יש חשבון בפייסבוק (Facebook) ול-54% – בלינקדאין (LinkedIn).

ממצאים נוספים שעולים מהסקר מצביעים על כך ש-29% מהנשאלים הגדירו עצמם כ-"די מרוצים" ממקום עבודתם הנוכחי, 22% מהם ציינו שהם "די לא מרוצים", 7% "מאוד לא מרוצים" ו-15% – "מרוצים מאוד".

50% השיבו שהם מחפשים מידע על חברות שטוב לעבוד בהן דרך חברים, משפחה ומפה לאוזן. 46% מהם דרך חברים או מכרים שעובדים בארגון. 40% – באמצעות אתר האינטרנט של החברה. 39% חיפשו מידע בגוגל, כרבע – 24% – בתקשורת ו-18% מהנשאלים עשו זאת דרך אנשי קשר בלינקדאין.

משכורת הוגנת – בראש העדיפויות

35% מהמשיבים היו רוצים לעבוד בחברת היי-טק גדולה או בחברה בינלאומית. 31% מהם היו רוצים להיות מועסקים בחברת היי-טק ישראלית מבוססת או כזו שנסחרת בבורסה, ורק 15% – לעבוד בחברת סטארט-אפ ישראלית צעירה.

עוד העלה הסקר, כי ל-76% מהעובדים חשוב שהמשכורת שלהם תהיה הוגנת. תנאים חשובים נוספים שהעובדים מעוניינים בהם הם אפשרויות לקידום מקצועי (57% מהמשיבים), יציבות תעסוקתית (39%), אווירה וגיבוש חברתי (38%) וגמישות בשעות העבודה (23%).

מחלוקה למגזרים עולה, כי ארבעה היבטים – תנאי השכר, העניין בעבודה, האתגר המקצועי ואפשרויות הקידום – חשובים יותר לגברים מאשר לנשים. אפשרויות הקידום חשובות יותר לצעירים מאשר למבוגרים, שמעדיפים ביטחון ויציבות. 24% מהמשיבים ציינו את הקרבה של מקום העבודה לביתם כחשובה, כאשר תנאי זה חשוב לנשים יותר מאשר לגברים, שלעומתן, מוכנים לנסוע מרחק רב יותר למקום עבודה שטוב יותר לעבוד בו.

כמו כן, הסקר בחן את השאלה "על מה תסכים להתפשר כדי לעבוד בחברה שאתה ממש רוצה לעבוד בה?". 53% מהמשיבים ציינו, כי יהיו מוכנים לנסוע רחוק יותר, 42% מהם יסכימו לעבוד יותר שעות, 42% יוותרו על הטבה כלשהי, 32% יתפשרו על המשכורת ואילו 30% מוכנים לוותר על קידום ביחס לתפקיד הנוכחי שלהם.

על פי 56% מהמשיבים, אתרי דרושים באינטרנט הם הערוץ הכי יעיל כיום לחפש בו עבודה. 26% מהם שומעים על מקומות עבודה מוצעים בעיקר מפה לאוזן, ורק 9% נעזרים ברשתות חברתיות כאמצעי היעיל ביותר לדעתם למציאת עבודה.

"הנתונים ממחישים את תופעת 'הדשא של השכן ירוק יותר', ומחדדים את הצורך של החברות בכלל, ושל חברות ההיי-טק בפרט, לבצע תהליכי מיתוג פנימיים, כדי לשמר עובדים קיימים ולמשוך עובדים איכותיים", אמר זיו וולפוביץ, סמנכ"ל אגף עסקי באול ג'ובס. לדבריו, "כיום, כשהצעות העבודה זמינות ובהישג יד, מועמדים רבים מחפשים עבודה גם כאשר הם מועסקים".

וולפוביץ הוסיף, כי "היכולת של כל חברה להבליט את יתרונותיה כבר בשלב הצעת העבודה תשפיע על איכות המועמדים שפונים אליה. כדי למשוך את תשומת לבו של המועמד, על החברה להבליט מדדים כמו שכר, עניין וקידום, שבלטו כנחשקים במיוחד בקרב הנשאלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים