הכנסת אישרה: יוגבלו קנסות היציאה של חברות התקשורת

הכנסת אישרה את תיקון החוק לפיו למנויים חדשים, שיתקשרו בהסכם כלשהו עם חברות הכבלים, הלוויין, האינטרנט והטלפוניה אחרי כניסתו לתוקף של החוק, היציאה תהיה ללא קנסות כלל ● החל משלושה חודשים מיום כניסתו לתוקף של החוק הוא יחול גם על מנוי קיים, שהתקשר עם חברת התקשורת לפני כניסתו לתוקף של החוק, ואולם ממנוי כזה תוכל חברת התקשורת לגבות תשלום בשיעור של 8% מממוצע החשבון החודשי שלו כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות שלו ● שר התקשורת, משה כחלון: "היום נעשה צדק עם הצרכנים בענף התקשורת"

לאחר שהגבילה את קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, אישרה היום (ה') הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת משרד התקשורת להגביל את קנסות היציאה ללקוחות שאר ענפי התקשורת ובהם כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת, וטלפוניה בינלאומית, כאשר למנויים חדשים, שיתקשרו בהסכם כלשהו עם חברת התקשורת אחרי כניסתו לתוקף של החוק (עם פרסומו ברשומות בתוך כשלושה שבועות) היציאה תהיה ללא קנסות כלל.

החל משלושה חודשים מיום כניסתו לתוקף של החוק, הוא יחול גם על מנוי קיים, שהתקשר עם חברת התקשורת לפני כניסתו לתוקף של החוק, ואולם ממנוי כזה תוכל חברת התקשורת לגבות תשלום בשיעור של 8% מממוצע החשבון החודשי שלו כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות שלו.

החוק יחול על מנוי שממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 שקלים או שיש לו פחות מ-100 קווי סלולר. לקוח שממוצע החשבונות החודשיים שלו גבוה מ-5,000 שקלים, או אם ההסכם הוא גם לקבלת שירות למעל 100 קווי סלולר, יהיה חייב בתשלום לחברה, על פי הסכם ההתקשרות שלו.

כמו כן, ספקיות התקשורת תוכלנה להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש מהן, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי.

הצעד הנוכחי הוא חלק נוסף ממהלך כולל שמוביל משרד התקשורת, שמטרתו צמצום חסמי מעבר בין החברות והעברת הכוח ללקוח.

לדברי שר התקשורת, משה כחלון, "היום נעשה צדק עם הצרכנים בענף התקשורת – קנס מטילים על מי שעבר עבירה, לא על לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה, תחרות היא התרופה לכשלי השוק".

ח"כ כרמל שאמה הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אמר כי "קנסות היציאה עלו לצרכן הישראלי ביוקר, בין אם עזב ושילם אלפי שקלים, או אם נשאר ושילם מחיר יקר יותר על השירות עקב היעדר תחרות אמיתית שנחסמה על ידי קנסות היציאה. תחרות אמיתית והחופש לבחור ולתמחר קיימים רק כשאין קנסות בכלל. לפי עקרון השוויון חובה עלינו ליישר קו בכל ענף התקשורת ולאפס את הקנסות גם ללקוחות הסלולר, מיד עם החזרה מהפגרה, הצעת חוק פרטית בעניין כבר הונחה על ידי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים