בריטניה: מי שרוכש תקליטורי מוזיקה וסרטים יוכל לשכפל אותם לצורך שימוש אישי

מדובר בשינוי משמעותי בחוקי זכויות היוצרים הבריטיים שמנעו עד כה את התהליך הזה, שמכונה 'החלפת פורמט' ● את המהלך לשינוי החוק הוביל וינס קייבל, שר העסקים בממשלת בריטניה, שטען כי אנשים רבים מבצעים כיום 'החלפת פורמט' מבלי שהם יהיו מודעים לכך שמדובר בעבירה על החוק ● לדברי איאן הרגריבס, פרופסור לכלכלה דיגיטלית בבית הספר לעיתונאות בקרדיף, הסרת המניעה לביצוע העתקה לצורך שימוש אישי דווקא תשפר את הפוטנציאל הכלכלי של תעשיית הבידור בבריטניה

ממשלת בריטניה ביטלה אתמול (ד') את החוק שמונע מצרכנים שרוכשים תקליטורי מוזיקה וסרטים להכין עותקים דיגיטליים לצורך שימושם האישי. מדובר בשינוי משמעותי בחוקי זכויות היוצרים הבריטיים שמנעו עד כה את התהליך הזה, שמכונה 'החלפת פורמט'. את המהלך לשינוי החוק הוביל וינס קייבל, שר העסקים בממשלת בריטניה, ומדובר במהלך שהתחיל בעקבות סקירה מקיפה של חוקי זכויות היוצרים שערך איאן הרגריבס, פרופסור לכלכלה דיגיטלית בבית הספר לעיתונאות בקרדיף.

קייבל, בבקשה להחלטה, טען שאנשים רבים מבצעים כיום 'החלפת פורמט' מבלי שהם יהיו בכלל מודעים לכך שמדובר בעבירה על החוק, ושעל הממשלה לשנות את החוק המיושן כדי להתאימו לעולם הדיגיטלי המודרני. עם זאת יש לציין שהחוק אינו משנה את האיסור לשתף עותקים דיגיטליים.

בסקירה שלו טען פרופסור הרגריבס שהסרת המניעה לביצוע העתקה לצורך שימוש אישי דווקא תשפר את הפוטנציאל הכלכלי של תעשיות הבידור בבריטניה. בנוסף הוא טען שהצעד יבטיח שעסקים במגזרים אחרים, במיוחד עסקים קטנים, יצליחו להתפתח שמבלי שזה יימנע מהם בגין חוקי הקניין הרוחני הנהוגים במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים