מנמ"ר חדש לבית הלבן: סטיבן ון-רוקל

ון-רוקל, ששימש כמנהל ועדת התקשורת הפדראלית, יחליף את ויווק קונדרה, שפרש ביוני האחרון אחרי שנתיים וחצי בתפקיד ● ון-רוקל היה מנהל במיקרוסופט במשך 15 שנים, כאשר בחלק מהתקופה היה עוזרו האישי של ביל גייטס ● הוא אמר למקורביו כי הוא מתכוון להמשיך בדרכו של קונדרה, ולהביא לעוד חדשנות מהמגזר הפרטי למגזר הציבורי

סטיבן ון-רוקל מונה למנמ"ר הבית הלבן. הוא יחליף את ויווק קונדרה שפרש ביוני השנה, אחרי שנתיים וחצי בתפקיד. בתפקידו האחרון בממשל שימש ון-רוקל כמנהל ועדת התקשורת הפדראלית. לפני כן הוא היה מנהל במיקרוסופט (Microsoft) במשך 15 שנים, כאשר בחלק מהתקופה היה עוזרו האישי של ביל גייטס, מנכ"ל ומייסד-משותף של הענקית מרדמונד. הודעה על כניסתו לתפקיד של ון-רוקל צפויה ביום שלישי הבא.

ון-רוקל אמר למקורביו כי הוא מתכוון להמשיך בדרכו של קונדרה, ולהביא לעוד חדשנות מהמגזר הפרטי למגזר הציבורי. תקציב ה-IT הפדרלי עומד על עשרות מיליארדי דולרים.

קונדרה, שהתפטר כאמור ביוני השנה, יעסוק בהוראה באוניברסיטת הרווארד, כעמית מחקר בבית הספר ע"ש קנדי ובמרכז לאינטרנט לחברה באוניברסיטה. קונדרה הצטרף לבית הלבן במרץ 2009 ומונה אישית על ידי ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, עובדה שהעידה על מעורבותו של הנשיא האמריקני בטכנולוגיה ועל החשיבות שהוא מייחס ל-IT.

המדיניות של קונדרה התבססה על שקיפות לגבי פעילות הממשל כלפי האזרחים. כמו כן, הוא הניע פרויקטים רבים במטרה לייעל את המערכות הממשלתיות ולחסוך כסף. בין היתר, התבלט קונדרה בכך שהוביל את מהפכת מיחשוב הענן בבית הלבן, ובכך תרם להאצה של כניסת מגמה זו בכל העולם. הוא הוציא הנחיות גורפות שלפיהן כל פרויקט של כל סוכנות ממשלתית שהיא ייבחן ראשית במסננת של הענן. מדיניות זו הובילה לצמצום משאבים ולסגירת אלף מרכזי מיחשוב במגזר הממשלתי האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים