צניחה חדה למיקרוסופט בשוק המובייל בחציון הראשון של השנה

מינואר 2011, החודש שבו הושקה מערכת ההפעלה חלונות פון 7, ועד סוף חודש יוני השנה צנח הנתח של מיקרופסט בשוק המובייל ב-38% ● ייתכן שהפלטפורמה של מיקרוסופט לטלפונים חכמים כבר לא תהיה רלוונטית עד שיופיעו גרסת Mango של חלונות פון והמכשירים החדשים של נוקיה

הנתח של מיקרוסופט (Microsoft) בשוק הטלפונים החכמים צונח בקצב מדאיג. ייתכן שעד שתופיע גרסת Mango של חלונות פון 7 (Windows Phone 7) ועד שיופיעו המכשירים החדשים שאמור להניב שיתוף הפעולה עם נוקיה (NOKIA), הפלטפורמה של מיקרוסופט לטלפונים חכמים כבר לא תהיה רלוונטית.

מנתונים שפורסמו ביום ה' על ידי חברת comScore עולה שבשלושת החודשים שהסתיימו ביוני השנה ירד הנתח הממוצע של מיקרוסופט בשוק הטלפונים החכמים בארצות הברית ל-5.8%, בהשוואה ל-7.5% בשלושת החודשים שהסתיימו במרץ, ול-8% ברבעון שלפני כן.

שלושת החודשים שהסתיימו בינואר השנה היו הראשונים שבהם הוצעו מכשירי חלונות 7 (Windows 7). הנתון שלפיו צנח נתח השוק של מיקרוסופט בשוק המובייל מאז השקתו ועד סוף יוני בשיעור של 38%, כאמור – מ-8% ל-5.8%, אמור להדאיג מאוד את מנהלי הענקית מרדמונד, במיוחד משום שהוא כולל גם מכשירי חלונות פון מדורות קודמים שהיו עדיין בשימוש. יצוין, כי קשה למדוד את המכירות בפועל, משום שמיקרוסופט אינה מפרסמת נתונים בתחום זה.

מכשירי חלונות פון 7 הוצעו על ידי שורה של יצרניות ובהן סמסונג (Samsung), דל (Dell) ו-HTC החל מה-8 בנובמבר 2010. בארצות הברית הם שווקו בתחילה ברשתות של AT&T וטי-מובייל (T-Mobile), ובהמשך גם ברשתות של ספרינט (Sprint ו-וריזון (Verizon).

השאלה היא כמה זמן ימצאו לנכון היצרניות וחברות הסלולר לתמוך בפלטפורמה של מיקרוסופט. נתח השוק של מיקרוסופט ירד בששת החודשים האחרונים בקצב משולב של 5% לחודש, ואם קצב זה יימשך, הרי שעד סוף השנה יהיה הנתח של החברה בשוק הטלפונים החכמים קטן מ-4%.

במקביל, עומדת גוגל (Google), המתחרה, להשלים את כיבוש שוק הטלפונים החכמים. נכון לסוף חודש יוני עמד הנתח של מערכות אנדרואיד (Android) בשוק הטלפונים החכמים על 40%, לפי הנתונים של comScore. הנתח של אפל (Apple) עמד על 26.6%, בעוד שהנתח של RIM, שנמצא גם הוא במגמת ירידה – 23.4%.

במיקרוסופט תולים תקוות רבות בגרסת Mango של חלונות פון 7, שכוללת 500 שיפורים וחידושים, ובכלל זה תמיכה בריבוי משימות ובהאצת חומרה בדפדפן אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים