תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | יישום אפקטיבי של אחריות תאגידית באמצעות מערכת SAP

07/08/2011 15:33

מאת ירון פלד, שותף מנהל IT Consulting Group ב-BDO זיו האפט ו-ויטלי ויינבלט, מנהל תחום הטמעה, המחלקה לאחריות תאגידית, BDO זיו האפט

אחריות תאגידית הינה גישה ניהולית המשלבת תכנים אסטרטגיים ויישומיים, שהופכת בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד ממערך ניהול מטה כולל של ארגונים מהסקטורים הציבורי והעסקי. יישום אחריות תאגידית מאפשר לאזן בין שיקולים שנעים בעיקר על שני הצירים הבאים: טווח קצר לעומת טווח ארוך, ושיקולי הארגון לעומת שיקולים רחבים של מחזיקי העניין בתחומי החברה, הסביבה והכלכלה. שיקולים רחבים בטווח הזמן הארוך מקבלים ביטויים מעשיים בתחומים הבאים:

אתיקה בעסקים ומניעת שחיתות – המגדירה דרך התנהלות אחראית וקובעת את האסור, המותר והראוי;
סביבת עבודה – המונעת אפליה מכל סוג, שומרת על זכויות העובדים ומאפשרת את פיתוחם המקצועי והאישי;
פיתוח בר קיימא – המונע השפעות סביבתיות שליליות ומייצר ערך סביבתי לארגון ולמחזיקי העניין שלו;
אחריות למוצר לאורך שרשרת הערך – המרחיבה את תפיסת האחריות של הארגון מחוץ לגבולות הארגונים לספקים, שותפים, מפיצים, לקוחות, צרכנים והציבור הכללי;
פיתוח והעצמת הקהילה – המחזק את הקהילה בה פועל הארגון בתחומי הליבה שלו;
ממשל תאגידי – היוצר התייחסות מסודרת לכל הסוגיות המהותיות עבור מחזיקי העניין בדגש על אחריותיות, שקיפות ודיאלוג;

יישום אפקטיבי של אחריות תאגידית יכלול, בין היתר, את הנדבכים הבאים:

ויטלי ויינבלט, מנהל תחום הטמעה, המחלקה לאחריות תאגידית, BDO זיו האפטפיתוח תשתיות מידע, מדידה ובקרה – תשתית שתאפשר לארגון ללמוד את ביצועי לאורך זמן ולהשוות את ביצועי הארגון עם ארגונים דומים בארץ ובעולם. זאת, במטרה לתת להנהלת החברה כלים מדידים הקשורים בהערכת הביצועים על מנת שיחליטו על השקעת המשאבים בתחום.
פיתוח דיאלוג שקוף עם מחזיקי העניין (דיווח חברתי)באמצעות תקשור ביצועי הפרימה לציבור נוצר בסיס ליצירת שקיפות ארגונית ודיאלוג על דרך העצמה הדדית בין הארגון למחזיקי העניין שלו בנושאים המהותיים.

נדבכים אלה מצריכים קיומה של מערכת מידע שיודעת לאסוף מידע קיים בארגון במקורות וביחידות ארגוניות שונים, וגם להפיק מידע ארגוני חדש שטרם נמדד בארגון. המערכת צריכה להיות מסוגלת לבצע אינטגרציה בין כל מקורות המידע לצורך ניתוח כוללני. מערכת זו תוכל ליצור בסיס כמותי מהימן לדיווח פנימי וחיצוני על התקדמות התוכנית, עמידה ביעדים והצבעה על נקודות עוצמה וחולשה.
הקמת תשתית מידע, מדידה ובקרה המסוגלת ליצור סנכרון בין המערכות השונות היא אתגר משמעותי הן בפני מנהלי אחריות תאגידית והן בפני מנהלי מערכות מידע בארגונים הבוחרים ליישם אחריות תאגידית כגישה ניהולית המושתת על יסודות מוצקים.

המענה
מודול SuPM במערכת SAP מספק פתרון המאפשר לנהל את התקנים והקווים המנחים המשתנים בנושא קיימות, מאפשר להגביר את מהימנות המידע בנודע לביצועי הקיימות ומאפשר ליצור התאמה בין הביצועים בתחום הקיימות לבין הנתונים העסקיים השוטפים והיעדים העסקיים.

הרכיבים המרכזיים של הפתרון:
•    ספריה מרכזית של מדדי ביצוע ( KPI) הכוללת מדדים של ארגון ה-GRI – Global Reporting Initiative. רכיב זה הינו גמיש לשינויים וניתן להוסיף מדדים ובצע התאמות לפי צרכי הארגון.
•    איסוף נתונים – רכיב זה מתווה תהליך מובנה לאיסוף נתונים הן ממקורת אוטומטיים והן ממקורות ידניים, לרבות בקשות לנתונים ואימות הנתונים.
•    ניתוח ביצועים – הפיכת הנתונים שנאספו למידע ולידע. הרכיב כולל יכולות ניתוח וסיכום של תוצאות, לוחות מחוונים – Score Cards, תצוגות גרפיות, תוצרים ערוכים של דיווחי קיימות וכיו"ב.
•    אינטגרציה – לפתרון אינטגרציה חזקה עם מודולים נוספים של מערכת  SAP.

היתרונות ביישום מערכת כזו הם בייעול תהליכי העבודה בנושא הקיימות, שיפור אמינות הנתונים המשמשים לדיווח, הפיכת התהליך לחלק אינטגרלי מהפעילות העסקית השוטפת והלימה בין תהליכי הקיימות לאסטרטגיה העסקית של הארגון.

BDO Consulting Group מספקת פתרון משולב של ליווי חברות בהיערכות והטמעה של אחריות תאגידית ושל יישום מודול SuPM מבית SAP.

אירועים קרובים