איגודי עובדים בווריזון הכריזו על שביתה

האיגודים מייצגים 45 אלף עובדים ● הסוגיות השנויות במחלוקת הן שיעור ההשתתפות בביטוח הבריאות, תוכניות פנסיה וכללים הנהוגים במקום העבודה ● אחד העובדים אמר, כי "הכול עולה ביוקר, והמחירים רק ממשיכים לעלות, ולכן - אנחנו חייבים להשיג הסכמי עבודה טובים יותר" ● מנכ"ל וריזון ביקש מהעובדים להירתם כדי לסייע בהפחתת ההוצאות של החברה, תוך שמירה על הרמה הנוכחית של המשכורת וההטבות

תוצאות טובות. וריזון

לאחר שהמגעים על הסכמי עבודה חדשים בין עובדים בווריזון (Verizon) להנהלת החברה הגיעו למבוי סתום, הכריזו אתמול (א') איגודים מקצועיים שמייצגים 45 אלף עובדים – קרוב למחצית מהמועסקים החברה – על שביתה.

מדובר בשביתה הראשונה המוכרזת בווריזון, אחת משתי חברות הסלולר הגדולות בארצות הברית, מאז שנת 2000, שבה שבתו כ-80 אלף עובדים במשך כשלושה שבועות. העובדים השובתים כעת הם טכנאים ואנשי תמיכה בחטיבת הקווים הנייחים, שמשרתת לקוחות פרטיים ובתי עסק בצפון מזרח ארצות הברית, כמו גם שירותי אינטרנט מהיר וטלוויזיה. הסוגיות השנויות במחלוקת הן שיעור ההשתתפות בביטוח הבריאות, תוכניות פנסיה וכללים הנהוגים במקום העבודה, נמסר מהחברה ומהאיגוד של עובדי התקשורת באמריקה.

המגעים בין שני האיגודים – איגוד עובדי התקשורת באמריקה והאחווה הבינלאומית של עובדי החשמל – לבין מנהלי וריזון מתנהלים מאז סוף יוני, אך עד כה לא הושגה הסכמה. אתמול פג התוקף של הסכם העבודה האחרון.

נציג האיגוד של עובדי התקשורת באמריקה, שמייצג כ-35 אלף עובדים, מסר שהשיחות אמורות היו להתחדש אתמול אחר הצהריים. ג'ים ספליאן, דובר האחווה הבינלאומית של עובדי החשמל, אמר ש-"שביתה היא צעד קשה, וההחלטה על כך לא הייתה פשוטה. אולם, נוכח הסרבנות שגילתה ההנהלה, לא נותרה לנו ברירה".

"שובתים למען מעמד הביניים"

מייקל פלסקי, בן 45, עובד בווריזון מזה 23 שנים. בשבת הוא היה אחד מבין כ-250 עובדים שנאספו מול משרדי החברה במנהטן וקראו ברמקולים קריאות גנאי לעבר עובדים שלא לקחו חלק בשביתה. השובתים לבשו חולצות אדומות ונשאו שלטים שבהם צוין, כי "אנחנו שובתים למען משרות לבני מעמד הביניים".

"אף אחד כאן לא רוצה שביתה", אמר. "אני משוכנע שגם בצד השני איש אינו מעוניין בשביתה. חבל מאוד שהחברה דחתה דרישות כה רבות. אנחנו חשים שלא מתחשבים בנו". הוא הוסיף, כי "יש לי שני ילדים, אישה, בית ושתי מכוניות. הכול עולה ביוקר, והמחירים רק ממשיכים לעלות. בגלל זה, אנחנו חייבים להשיג הסכמי עבודה טובים יותר".

הבוקר (לפי שעון ניו יורק) אמורים אלפי שובתים לצעוד לעבר משרדי וריזון ברחבי התפוח הגדול וניו-ג'רזי, בניסיון להפעיל לחץ על החברה להיעתר לדרישותיהם, נמסר מהאיגוד של עובדי התקשורת באמריקה. מנכ"ל וריזון, לואל מק'אדם, ביקש מעובדי החברה להירתם כדי לסייע בהפחתת ההוצאות שלה, תוך שמירה על הרמה הנוכחית של המשכורת וההטבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים